Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Eylül 2012

Bugaboo Bee bebek arabası ve Cybex anakucağı


Aslında bebek için "alınacaklar "konusu artık sadece anneyi değil babayı da ilgilendiriyor.
Çünkü artık pek çok anne ya da anne adayı  giyim dışında kullanılacak araç gereçlere eşiyle birlikte karar veriyor .
Bebek arabası ,anakucağı ,mama sandalyesi vs..gibi ürünler çok çeşitli ve fiyatları  o kadar değişken ki anneye de bu konuda gerçekten yardım şart!

Bizde de durum farklı değil!

Ben bir model beğenirim, şayet kullanışlı olduğuna kanaat getirirsem,eşimi durumdan haberdar ederim ve ar-ge aşamasına geçeriz :))
Bazen bu süreç çok uzun zaman alsa da sonuçta hem beğendiğimiz hem de işlevine inandığımız bir ürünü en uygun fiyata almış olmanın verdiği mutlulukla övünürüz!

Ar-ge neleri kapsar?
Öncelikle kullananlardan fikir alırız sonra netten yerli -yabancı siteleri bir güzel araştırırız ardından fiyat sorarız ,ürünü kesin almaya karar verdiğimizde ise ikiz indirimi ,mağaza puanı ,nakit ,taksit ,banka puanı,hediye ürün  vs..gibi kandırmacaların hepsine çok iyi hazırlanan eşim mümkün olan en uygun fiyata ürünü satın alır ve mutlu son :))

Bizim gibi her anne-baba adayının en çok araştırdığı  ekipmanların başında genellikle  bebek arabası  gelir,işte bu yüzden tüm detaylarıyla bebek arabası tercihimiz Bugaboo Bee ile başlıyorum
Teknik özelliklerine kolaylıkla ulaşmak mümkün bu sebeple ben  pratik hayattaki kullanım özelliklerini paylaşmaya özen gösteriyorum!



Bugaboo Bee Bebek Arabası 
Malum Bugaboo markasına son iki yıldır herkes pek aşina her ne kadar ismini ilk zamanlarda anlamak çok kolay olmasada son dönemlerde hem çok satılıyor hem de çok biliniyor!
Fiyatı diğer markalara göre biraz fazla  ancak bana göre marifetleri de diğerlerinden çok fazla ...

2012 yılının başından beri kullanıyoruz ve pek çok anne ve baba adayı bizi durdurup memnun musunuz diye soruyorlar ben de işte bunun için akla gelebilecek tüm detayları sıralıyorum;


Öncelikle alüminyum gövdesi çok hafif ,tasarımı son derece yalın  gereksiz çıkıntıları ve kocaman tekerlekleri yok ,marketlerdeki dar kasalardan ve avm otoparklarındaki arabaların arasından kolaylıkla geçebiliyor
Pek çok asansöre rahatlıkla iki araba yanyana sığıyor,ama eni bebek için dar değil aksine yeterli genişliğe sahip.
Hafif yatık ama oturken etrafı rahatlıkla görebiliyor ,kafa kısmının yan tarafında herhangi bir koruma yok bu sebeple arkasına yaslanıyor  ve birşeyler görebilmek için kafasını sürekli öne uzatmıyor
Tek elle bebek kucağımdayken açabiliyorum ,ayrıca arabanın tutma kısmı tek parça ,çanta askıları için uygun  ve kullanıcıya göre kolaylıkla uzayıp kısalıyor
Altındaki sepet küçük gibi gözüksede hacim olarak yeterli.Bugaboo bebek bakım çantası kullanıyoruz tam altındaki sepete oturuyor.










3farklı yatış poziyonu var ayrıca iki yönlü kullanılabilmesi (istediğiniz anda çevrilebiliyor gayet basit)en büyük avantajı

Port bebe ya da yenidoğan yastığı mevcut ama biz tercih etmedik çünkü ilk 6aylık dönemde (bizim için ocak-haziran arası) zaten arabada anakucağı ile seyahat eden bebeği ,arabadan inerken  içinden çıkartıp tekrar başka bir yere koymaktansa adaptörlerle anakucağını bugaboo iskeleti üzerinde kullanmayı daha kullanışlı bulduk .


ilk 6aylık dönemde maxi cosi ya da cybex anakucağını adaptörler (mandal yardımıyla ana iskelete ana kucağını güvenli bir şekilde yerleştirmeye yarıyor)sayesinde  sadece iskeleti kullanabimek çok avantajlı çünkü oturma kısmı ana gövdeden ayrılabiliyor dolayısıyla bu süre içinde hem kullanılmadığı için kirlenmiyor hem de gereksiz yere o ağırlığı da taşımamış oluyorsunuz.

Koltuğun oturma kısmını bebek ufakken  ileride ayaklarını rahatlıkla uzatabilsin diye ,büyüyüp ayaklarını aşağıya sarkıttığında ise  geride kullanıyorsunuz.

Arabanın iskeletine ilaveten istediğiniz tenteyi seçme özgürlüğüne sahipsiniz ,kendi kutusunda tenteye takılan yağmurluk da mevcut

Ekstra satılan tentesinde (canopy)renk ve kumaş seçenekleri çok başarılı!Tüm renkleri çok canlı ve gözalıcı,meşhur missoni tasarımının yanısıra jeans serisi de yok satıyormuş şu aralar...
Tenteler  yıkanabilir ve su geçirmez kumaştan imal edilmiş (yıkadım test ettim  bu gözalan rengi boya verirmi diye endişelenmiştim ama sonuç  gayet başarılı!)


Bu yıl ,tentelerle aynı renklerde  koltuk pedleri(seat liner)de geldi
Şayet standart  siyah koltuğun rengini değiştirmek isterseniz bu pedlerle  mümkün ayrıca kirlendiğinde ya da bebek  yaz aylarında sık terlediğinden kolaylıkla yıkanabilmesi önemli(yıkadım test ettim bunda da  sonuç gayet başarılı!)

Şemsiye ,ayak tulumu (footmuff) ,bardaklık vs.gibi ekstra pek çok aparatını kolaylıkla temin mümkün!

Ön tarafında bariyer yok ,ama bu detay benim için çok önemli değil çünkü her zaman emniyet kemeri takılı vaziyette kullanıyoruz.Etrafta kemersiz kullananları görünce açıkçası anlam veremiyorum sonuçta bu bebek! 

Sadece dört küçük tekerleği var ve bu tekerleklerde bebeği sarsmayan birbirinden bağımsız dört ayrı süspansiyon sistemi mevcut bu sebeple büyük tekerlekleri olan arabalara göre çok daha konforlu.
Ancak çok bozuk yollarda ya da arnavut kaldırımlarında malesef bu teorinin tam tersine sanki bugaboo bee  daha çok sarsılıyor gibi geliyor bana
Sanırım  bunda kaldırımları sürekli yenilenen(!) ama bir türlü düzelemeyen İstanbul'un da payı var.

Tek dezavantajı;
Baston arabalar gibi katlanmadığından araba bagajında çok yer kaplıyor üstelik 2tane olunca daha çok yer kaplıyor !


Neden ikiz arabası Bugaboo Donkey  yerine iki ayrı Bee modelinden aldık derseniz işte ona da oturduğumuz apartmanın girişi ,asansörün büyüklüğü ,arabanın ağırlığı vs..gibi detaylara bakıp karar verdik !
Biz hiç birleştirip kullanmadık ancak harici satılan  birleştirme aparatlarının bu arabalarda da ön tekerleklerin  üzerindeki mandaldan manevra özelliğini  kilitlemek suretiyle kullanılabileceğini söylemişlerdi!

Bizim için kesinlikle 2 adet Bugaboo BEE daha mantıklı ve kullanışlı oldu!
Çok çok memnunum şiddetle tavsiye ederim.

Cybex Ana Kucağı

Ana kucağı seçiminde sadece 2model arasında karar vermemiz gerekiyordu çünkü bugaboo iskeletine sadece Cybex ve Maxi Cosi ana kucakları uygun.
Kesinlikle güvenlik anlamında ikisinin arasında büyük bir fark olduğunu düşünmüyorum ama aklımda Maxi cosi almak varken yine de tecrübeye kulak verdim ve TFK marka bebek arabasına daha önce iç kısmı daha geniş olduğu için Cybex alan arkadaşım gibi tercihimi  bu yönde kullandım.

ilk aylarda her iki marka da aynı konforu sağlıyor ancak bebekler 7-8aylık olduklarında da rahat oturabilmeleri için ,iç kısmının geniş olması bence önemli

çünkü  7-8-9.aylar (her ne kadar 9kg.üstü denilse de pek çok kişi 9.ayı tamamlamadan geçmiyor) oto koltuğuna geçiş için son dönem olduğundan bebekler artık anakucağına sığamaz hale geliyor.
İlk 5-6aylık dönemin sonunda ,bebeğin tüm sırtını ve başını saran ince pedi çıkartıp biraz daha genişlik sağlanıyor ancak son aylarda yapacak birşey yok!

Cybex in mevcut renklerine ilaveten Mamas&Papas grubu için üretilen ve açık renklerin de bulunduğu farklı bir kategorisi var ,tek farkı kumaş renkleri.

12 yorum:

  1. bu marka londra da herkes de vardı bir ara acaba bedava dağıtılıyor diye düşünmedim değil bende yiğenim için araştırmıştım hatta videosunu izledim çok fonksiyonel ama burda diğer modeli çok pahalı 2400 tl civarı bee modelide diğerlerine göre yüksek bende bu para verilmelimi verilmemelimi bilemedim:))

    YanıtlaSil
  2. VALA 1 TANE OLSA VERELIM AMA 2 TANE ALMAK LAZIMM ÇOK ZOR BI KARAR SADECE ARABAYLA BITMIYORKİ HER KALITELI ÜRÜNDEN 2 TANE..NAPACAĞIZ BILMIYORUMMM

    YanıtlaSil
  3. merhabalar modelleri çok güzel açıklamışsınız. Biz de ikiz bekleyen bir çiftiz. Şu günlerde bugaboo bee almak ile daha uygun bir model alıp 1 yaş civarına doğru baston pusete geçmek arasında gidip geliyoruz. Bugaboo bee den sonra baston puset ihtiyacınız oldu mu yoksa 3-4 yaşlarına kadar rahatlıkla bagoboolarla idare edebiliriz diyor musunuz?

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebekler 9ayı doldurana kadar anakucağında seyahat ettiklerinden ilk etapta yani 9ay süresince sadece iskeleti yani koltuk vs olmayan kısmını kullandık ki bu inanılmaz kolaylık sağlıyor.
      Gereksiz yere ana gövdeyi taşımıyorsunuz!Ama ztn baston pusetlerle bugaboo arasındaki en büyük fark bence ağırlık değil katlanma sıkıntısı yani şöyleki;baston katlandığında kolaylıkla omzunuza asıp çıkabiliyorsunuz hatta arabada çok az yer kaplıyor ,bugaboonun bizi rahatsız eden tek özelliği bu hatta!
      buarada yaklaşık 25kg a kadar taşıma kapasitesi var diye biliyorum bizimkiler henüz 12kg aralığındalar muhtemelen 3-4yaşına kadar rahatlıkla kullanabilirim diye o parayı vermiştim :)
      Ayrıca Defne ve Derin pusette uyumaya çok alışkın olduğundan malesef baston pusette bu şekilde tam yatar pozisyon olsa bile sırt kısmındaki sert zemin yerine sadece ince bir zemin olduğundan bu kadar rahat ederler mi açıkçası onu denemediğim için bilemiyorum.

      Ancak annemlerin evinde daimi olarak durması için iki puset daha almayı düşünüyorum ki;alırsam kesinlikle basit,hafif bir baston puset olur çünkü asansör yok yatay katlamayla merdivenlerden indirmekte oldukça zor :)
      cevaplamaya çalıştım ama başka sorunuz varsa mail atabilirsiniz

      sevgiler

      Sil
  4. bugaboo bee aldım. şuan cybex'le maxi cosi ana kucağı arasında kalmıştım ki blogunuza rastladım. cybex bir adım öne geçti. detaylı post için teşekkürler çok işime yaradı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. paylaşımlarımın başka annelerinin işine yaradığını duymak süper :)
      güle güle kullanın!
      sevgiler

      Sil
  5. Cybex tasima koltuklarini nereden aldiniz?

    YanıtlaSil
  6. Cybex tasina koltugunu nereden aldiniz? Netten bakiyorum ama bulamiyorum. Yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,ben e-bebek ten almıştım.Krem renkli olan mamas papas serisi diğeri ana renklerden gri siyahlı olan

      Sil
  7. merhabalar,
    Bugaboo bee'den hala memnun musunuz? :) Deneme amaçlı mağazada sürdük ve sürümü oldukça rahat bir arabaya benziyor. Yakın zamanda almayı düşünüyoruz, size tekrar sormak istedim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      tek elle kapanıyor ,oldukça hafif olmasına rağmen çok sağlam
      Ayrıca amortisörlerinin faydasını özellikle çocuğun kilosu arttıkça anlayacaksınız! 2yıl garantisi var zaten garantisi bitmeden her ikisi de bakıma girdi kızlarım 27aylık oldular biz heryere taşıdık bugüne kadar.
      Orada yedirdim ,uyuttum ,gezdirdim ödediğim ücretin karşılığını kesinlikle aldığımı düşündüğüm için bu kadar detaylı paylaştım.
      Sırt kısmındaki sert aparat sayesinde çok rahat uyuyorlar ,anakucağı ile sadece iskeleti kullanıldığından oturma kısmını aylarca taşımanıza gerek yok hatta anakucağı kullanmayanlar için istenirse portbebe aparatı satın almak mümkün ilk aylar için.
      Bir bebek arabası bu kadar etmez diyenler olabilir ancak bee kullananlar için elbette tüm bebek arabaları son derece konforsuz üstelik sadece ebeveynler için aynı zamanda çocuklar için de ...

      Sevgiler

      Sil
    2. Duygu Hanım, detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim. Fikrimiz sayenizde iyice netleşti :) Sevgiler.

      Sil

Special design for Defne ve Derin by GeCe