Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Ocak 2013

İkiz Anneleri Anlatıyor 4- Arzu Küçüközcan

İkizlere hamile kaldığını öğrenip acaba başkaları ne hissetmiştir ya da ne yaşamıştır diye düşünen"şanslı" anne adayları için İkiz gebeliği ile ilgili doğum hikayeleri Arzu Küçüközcan'la devam ediyor.
               
Merak edenler için işte Aslan ve Sare'nin doğum hikayesi ...


 

1-  İkiz bebek beklediğini ilk duyduğunda neler hissettin?
İki bebeği hem fiziksel hem de psikolojik olarak taşımak ve doğurmak oldukça zor peki senin için  bu dönem nasıl geçti? Neler yaşadın?


İkiz  bebeğe hamile olmak mükemmel bir histi! Yeni hamile olduğumu öğrenmiştim, Doktorum Murat Emanetoğlu 10 gün sonra gitmemi  istemişti ama  malum günler geçmiyordu.
İlk gittiğimizde kese görünmüyordu,iki gün sonra tekrar gittik ancak  yine görünmüyordu ama doktorum"arkadaslar çoğul gebelik olma ihtimali var" dediğinde heyecanım ikiye katlanmıştı.Ve 3 gün sonra gittiğimizde iki minik kese oradaydı.
İnanılmaz şekilde merakım ve heyecanım çoğalmıştı.
Aile üyelerimizin "inşallah Arzu senin de ikizlerin olur" duaları gerçek olacaktı.Hamileliğim inanılmaz rahat geçmişti, tek bebeğe hamile olanlar bile  bu kadar rahat hamilelik geçirmemiştir diyebilirim,ne midem bulanıyor, ne uyku basıyor, ne de başka bir etkisini yaşıyordum ,adeta hersey mükemmeldi!
Ancak 5. ayda başlayan sızıntı beni doğuma kadar tek bırakmamıştı.
Arkadas çevremde artık bebeklerimden birinin adı ornisid , diğerinin de augmentin olacağı konuşuluyordu 2 farklı antibiyotiğim  :)

2-İkizlere gebelik sürecinde herhangi bir erken doğum tehlikesi yaşadın mı?
Doktorum  prematüre doğmalarına neden olacak bir sorun görmemişti ve tahmin ettiği gibi oldu onları kucaklamamız hamileliğimin  37+2. haftasında gerçekleşti.

3-Sence ikiz annesi olmanın, Anne olmaktan farkı nedir?
İkiz annesi  olmak dünyanın en lezzetli durumu diye düşünüyorum.Sizin için aynı anda çarpan iki kalp .Biri sağınız diğeri ise  solunuz.En büyük zenginlik, kollarınız hiçbir zaman boş kalmıyor. Ben şanslı ikiz annelerindenim, bebeklerimin ne gazı olmuştu ne de uyuma/yeme güçlüğü.
 
4-Bebeklerin bakımı her anlamda zor olsa da ikizlerin sayesinde kimi zaman kendini diğer annelerden daha farklı ve özel hissettiğin oluyor mu?
İki  bebeğe aynı anda yetişemeyeceğimi düşünerek aldığımız yardımcımız var, bebekleri aynı anda  yedirip aynı anda altlarını  değiştiriyoruz.Bu zorluğu bu şekilde aştık .Eminim benim yaşadığım bu coşkuyu herkes yaşamak ister çünkü ikiz annesi olmak büyük şans!
 


5-  Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse var mı? Her ikisine de anne sevgisini eşit oranda hissettirebilmek için nasıl bir yöntemin var ?
Aile  olarak çok şanslıydık, bebeklerim sevgi dolu kucaklarda dünyaya merhaba dediler .İlk  kırk günde abimin  eşi Ebru Paşalıoğlu sayesinde inanılmaz kolay geçirdim,yaşı  küçük olmasına rağmen ve bir oğlu olmasına rağmen sanki 20 çocuk büyütmüş gibi deneyimli, becerikli  bir anne. Sonrasında bakıcımız başladı.Ama her günümüz başta annem olmak üzere ailemin desteği ile geçti.


6- Maddi ve manevi olarak tüm zorluklarına rağmen kendi yaşamına nasıl devam ediyorsun? Çalışıyor musun? Sosyal yaşantının neresindesin? Yoksa hala duş almak ve kahve içmek  senin için bir lüks mü?
Kendime elimden geldiğince zaman ayırıyorum, sağolsun bebeklerim de bana bu zamanı sunuyorlar.Haftada 1 gün gittiğim takı kursum tek nefes alma yerim sayılır.
Fırsat buldukça kuzenlerimle bir  kahve molası veriyorum.Çalışma hayatım yok ama günlük yaşantımda ve eşimle  paylaşımlarımda daha kaliteli zaman geçirmeye özen gösteriyorum. Öncelikle ben iyi hissetmeliyim ki bebeklerime daha verimli olabileyim fikrindeyim.Örneğin ;eskiden alışverişte kendime ayakkabı,elbise  bakarken şimdi Aslan'a hangi tulum, Sare'ye hangi tütü diye bakıyorum :)
 
 
7- İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Onlarla gezmeye, seyahate,kısacası yeni hayatınıza yeterince adapte olabildin mi?
İlk  zamanlar "Aman Allah'ım bu bebekler benim mi?" diye kendime soruyordum.Evliliğimizin 6.yılının mayıs ayında aramıza katılmalarından sonra ailemiz aniden dört kişi olmuştu, tabi ki alışma evresi zor  oldu ama eşimin büyük yardımlarıyla bu dönem en  kolay şekilde geçti.Bebeklerle dışarı çıkıp  sahilde nefes almak adeta kocaman bir cheesecake yemek gibi :))


8-  Sence ikiz anneleri acınacak durumda mı yoksa  pratik ve hızlı yaşamlarıyla alkışlanacak konumda mıdır?
Evet! İkiz annesi olmak hayatı hem pratik ve akıcı şekilde yaşayıp  hem de  kaliteli vakit geçirmeye uğraşma hali.


 9- İkiz bebek annesinin daima pozitif olması zordur ancak tüm zahmetlerine rağmen yine de hayata mutlu bakmayı başarabiliyor musun?
Pozitif olmak kişinin kendi elinde ancak  ikiz sahibi olmak şayet  pozitif yapınız varsa adeta üzerine  bal kaymak oluyor diyebilirim.

10- "Tek çocuk, hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?
"Tek çocuk hiç çocuk ", cümlesi bence doğru değil! Çünkü kimi zaman  tek bir çocuk en az ikiz kadar yorucu olabiliyor. Ben şanslı bir ikiz annesiyim, herşeyi kuralına göre yaptım ve bebeklerimden de cevabını olumlu aldım, ama en onemlisi  bebeklerimi ilk doğdukları günden itibaren seven insanların kucağına verdim ,sakınmadım!
 Allah'a şükürler olsun ki şuanda 8 aylık olan kurabiyem Sare ve Lokumum Aslan etrafa gülücükler saçan mutlu ve sağlıklı bebekler. Bundan büyük zenginlik bundan büyük mutluluk olabilir mi? Bu mutluluğu iki kat fazla  yaşayan ikiz annesi olarak herkese tavsiyem pozitif düşünün, rahat ve paylaşımcı olun....

2 yorum:

  1. Süper bir duygu olsa gerek Anne olmak...dediğiniz gibi de ikiz annesi olmak...ben de evliliğimin 7. yılındayım eğer yaza kadar bebeğimiz olmazsa tüp bebek yöntemine başvurmayı düşünüyoruz inşallah ben de sizin gibi mutlu bir ikiz annesi olurum darısı başıma ne diyeyim ;) bu arada bebeklerinizin isimlerine bayıldım bir ömür boyu birlikte sağlıklı mutlu ve huzurlu olun inşallah...

    YanıtlaSil
  2. iyi bişi olmalı.
    ne güzel.
    arkadaşın sanırım.
    :)

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe