Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Şubat 2013

İkiz Anneleri Anlatıyor- 5 Gamze Aksoy

İkizlere hamile kaldığını öğrenip acaba başkaları ne hissetmiştir ya da ne yaşamıştır diye düşünen"şanslı" anne adayları için İkiz gebeliği ile ilgili doğum hikayeleri benim gibi iki kız annesi Gamze Aksoy'la  devam ediyor.

Merak edenler için işte Su ve Talya'nın doğum hikayesi ...

 
 
 

1-İki bebeği hem fiziksel hem de psikolojik olarak taşımak ve doğurmak çok zor ;sen bu dönemde herhangi bir sıkıntı yaşadın mı ?Şayet yaşadıysan nasıl üstesinden geldin ,ikiz bebek beklediğini öğrendiğinde ne hissettin ?


Su ve Talya dondurulmuş embriyo ile hayata merhaba diyen mucizelerim benim.İkinci denemede birisinden birisi tutar diye transfer edilen ;ama hayata sıkı sıkı tutunan iki küçük melek.İkiz olduklarını ögrendiğimde sadece çok şaşırdım çünkü dondurulmuş embriyo transferinin bu derece başarılı olabileceğine ben bile inanmamıştım!

 Fiziksel olarak taşırken hiç zorluk yaşamadım.Gerçi bunda 31. haftada doğum yapmamın ve sıkı diyetisyen takibi ile gebeliğimi toplam 12 kilo alarak bitirmemin etkisi var mutlaka!
Ama yine de o ilk aylarda olduğu söylenen bulantılarla ben hiç tanışmadım.Yaz aylarına denk geldiği için sadece uzun süre ayakta kaldığımda oluşan ödemler biraz can sıkıcı oldu benim için.Psikolojik olarak ise kendimi hamileliğimin her döneminde çok iyi hissettim!

2-Bebeklerin erken doğum tehlikesini hiç yaşadın mı ?Şayet prematüre ise ne yaptın ,neler yapıyorsun?

Aksine sorunsuz geçen bir hamilelikte 31. Haftada hepimizi şaşkına çeviren erken doğum hikayemiz var bizim.İkiz gebeliklerde bu haftada her zaman tehlike varmış ancak bu haftayı sorunsuz  atlatan ikize gebe anne adayları çoğunlukla 37. Haftaya kadar devam edebiliyor.
Talya ve Su 23 gün yoğun bakımda kaldılar,şansımız çok iyi bir hastanede çok iyi bir ekiple dünyaya gelmeleriydi.Ve şimdilik  herşey yolunda.
Bebekler biraz büyüyüp annelerine yazmak için fırsat verirlerse bu hikayeyi de anlatırım  başka bir zaman....Ama o kötü günleri çoktan unuttum bile ben….

3-ikiz annesi olmanın ,anne olmaktan farkı nedir?

Farkını bilemiyorum ama harika bir DUYGU!

 
4-Bakımı zor olsa da kimi zaman diğer annelerden farklı olduğunu hissediyor ve kendi kendine bundan keyif aldığını hissediyor musun?

Kesinlikle çok özel olduğumu hissediyorum…Tanrı insana bir yük verirken onu taşıyıp taşıyamayacağına bakarmış….Hepimiz çok şanslı ve özeliz bence! 

5-Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ?Her ikisine de anne sevgisini eşit oranda hissetirebilmek için nasıl bir yöntemin var mı?

Uzun süre yalnız baktıktan sonra şimdi annemle paylaşıyoruz bu ağır yükü ve kesinlikle eşim çok yardımcı evde olduğu zamanlarda.Yardımcı konusu bizde oldukça zorlu bir süreç yarattı,şimdi annemle üstesinden gelmeye çalışıyoruz.

6-Maddi ve manevi olarak tüm zorluklarına rağmen kendi yaşamına nasıl devam ediyorsun ? Çalışıyor musun ? Sosyal yaşantının neresindesin yoksa halen duş almak ve kahve içmek bir lüks mü?

Şu anda bu soruları cevaplamak için bile fırsat yaratmam gerekti.Bu zor bir süreç ve sosyal hayata ben 6. ayın sonuna kadar ara verdim,zaten akside mümkün değil.Sık aralıklarla besleniyorlar ve prematüre doğdukları için biraz daha özel bir bakıma ihtiyac duyuyorlardı ilk zamanlarda …Ben kızlarımı yanıma alıp birlikte keyif yapacağımız günleri hevesle bekliyorum,herşey çok güzel olacak!

7-ikizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Onlarla gezmeye,seyahate adapte olabildin mi?

İster istemez alışıyorsun;her şey daha pratik olmak zorunda! 2.aylarında arabayla bir Ankara yolculuğu yaptık ve hiç zor olmadı…

8-Sence ikiz anneleri aslında acınacak değil de pratik ve hızlı yaşamlarıyla alkışlanacak konumda mıdır?

Kesinlikle….Bu herkesin başarabileceği bir şey değil.Doğumdan sonra fiziksel ve psikolojik olarak çok zorlu bir süreç bekliyor ikiz annelerini.Bir anda kendini öyle bir tempo içerisinde buluyorsun ki kendin bile şaşırıyorsun bazı şeylerin nasıl kolayca olup bittiğine…

9-ikiz bebek annesinin daima pozitif olması zordur ancak yine de tüm zorluklarına rağmen hayata mutlu bakmayı başarabilir misin?

Hayat onların bir tek gülücüğüne bedel….Kolay olan ne var ki şu hayatta…

 
10-"Tek çocuk hiç çocuk"cümlesi senin için ne ifade ediyor?

BİR EŞİ OLMALI HAYATTA İNSANIN

BAZEN BİR DOST,BAZEN SEVGİLİ VE BAZEN DE BİR KARDEŞ…… 

2 yorum:

  1. Mimlendiniz:)
    http://annelerevecocuklarinaozel.blogspot.com/2013/02/suyun-guncesi-beni-mimlemis.html

    YanıtlaSil
  2. merhaba ,
    çok cici olan blogunuzu bugunden ıtıbaren ızlemeye aldım ,bende beklerım sevgılerle

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe