Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Mart 2013

Bebeklerde Diş Fırçalama!

Dünya Dişhekimleri Birliği tarafından "Dünya Ağız Sağlığı" günü kabul edilen bu günde aklıma ilk gelen bebeklerde diş fırçalama hadisesi oldu.

Türk Milleti olarak diş fırçalama ve ağız bakımı konusunda çok geride olduğumuz acı bir gerçek malesef.

Türkiye'deki ağız ve diş sağlığı ile ilgili alışkanlıkların istatiski verileri şu şekildeymiş;
 
*Batılı ülkelerle karşılaştırıldığında dişlerimizi fırçalamıyoruz.Diş macunu tüketimi kişi başı ,yılda 110gr.
*5-9yaş arasındaki çocuklarda ortalama 5.2 çürük/dolgulu/çekilmiş  bulunmaktadır.
*0-14 yaş grubunda ortalama 3.7 çürük /dolgulu/çekilmiş diş bulunmaktadır.
*65 yaş ve üzerinde bireylerdeki dişdizlik oranı yüzde 67.
*Erkeklerde ağız kanseri görülme sıklığı yüzde 6.3 oranındadır.
 
Defne merakla izliyor


Ayrıca diş  çürüğünün dünyada nezleden sonra en yaygın rahatsızlık olduğunu da ilk kez bugün öğrenmiş oldum!

Çocuk doktorumuz bana kızların ilk dişi çıktıktan sonra ilk önce tülbentle daha sonra da parmağa geçirilen fırçalarla fırçalamaya başlamamı tavsiye etmişti.

Farklı zamanlarda farklı şekillerde denemelerde bulunmuş olsam da malesef bunu sürekli yapamadım.Üstelik Defne bu işten hiç hoşlanmadı, Derin ise bunu oyun zannettiğinden her seferinde iş çığrından çıktı :))
 
 Ben sadece parmağa geçen fırçasını suyla kullanmak için Dentinox un bu ürününü aldım.0-2 yaş aralığı için uygun olan ve florür içermeyen yanındaki macununu ise hiç kullanmadım.

Ağız sağlığı konusunda iyi bir genetik mirasa sahip olmadığımdan özellikle bu konuda ben çok hassas ve ilgili davranmaya çalışşam da henüz 16aylık olan kızlarımda çok başarılı olamadım.

Bu yaş aralığında sizler ne şekilde fırçalıyorsunuz?
Ağız bakımı için bana tavsiyeleriniz varsa paylaşır mısınız?

5 yorum:

  1. başka bir markanın bunun gibi parmağa geçirilen fırçası ile her gece fırçalıyoruz, etka da durmaz ama babası fırçalıyor yanında o da istiyor, şimdilik benim kontrolümde artık seneye kendisi fırçalamaya başlar umarım, 15 ay civarında başlamıştık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimkiler tam 15ayı doldurdular ,16.ayın içindeler sanırım ben biraz erken başlayıp başarısız oldum.Şimdilerde yeniden denemem lazım demekki ,teşekkürler tavsiye için
      sevgiler :)

      Sil
  2. Epey olmuş ugramayali gecmise dönük okuyup bir iz bırakmak istedim, tecrübelerinizden yararlanacagiz :) sevgiler kızlarınıza öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :)
      ben de özellikle bu tecrübe paylaşımı için hem kendim yazmaktan hem de diğer blogger ları takip etmekten keyif alıyorum.
      sevgiler

      Sil
  3. Tam bu konuda araştırma yaparken, yazına rastladım, sanırım atlamışım bunu: )
    Biz de 11 aylık olacağız yakında, 5 dişimiz var, başlamalı mıyız diye soracaktım doktorumuza. Henüz erken mi? Ya da macun kullanınca dişlerini nasıl temizleyeceğiz sonrasında? Buna izin vermezler kiiii

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe