23 Temmuz 2013

"Çocukla ve Uçakla" Sehayat!

Henüz ikiz bebek sahibi olmadan ,herkesin felaket tellalı kesilip sen gezmeyi ,dolaşmayı ,tatili unut dediğinden midir nedir ben adeta yemin etmiştim eve kapanmamaya!

Hamile olduğum dönemin büyük çoğunluğu yaz mevsimi olduğundan kızları da yavaştan alıştırma amaçlı iki kez uçakla Antalya'ya gitmiştim üstelik!

Ancak doğduktan sonrasında tabiki tahmin ettiğiniz üzere iki bebekle yolculuk hiç kolay değil ancak hayatı kolaylaştırmak adına çaba harcayarak yaşamak bence heves edip kursağında kalmasından daha sevimli!

Defne ve Derin'le ilk tatilimize geçen yıl yani henüz 6aylık olduklarında Antalya'ya  gitmiştik.Tabiki ilk tatilde yalnız değildik :)
Tercihimiz yine Belek-Antalya olduğundan mecburen uçakla seyahat ettik!

Geçen yılki bu ilk bebekli seyahatimizde süre olmasına rağmen yine de basınçtan ötürü sıkıntı olur mu diye endişelenmiştik kimi zaman emzirerek kimi zaman emzikle idare ederek yaklaşık 50dk süren ilk uçak yolculuğumuzu sorunsuz tamamlamıştık!
Bizim için en büyük sıkıntı aslında uçakta bebekle seyahat ederken "zorunlu" oturma planı!
İlk yolculukta annemler ve kuzenlerim de bizimle olduğundan bu sorun olmadı ama eşimle yalnız seyahat ederken  malesef iki de bebeğimiz olduğundan  aynı sıranın iki ayrı köşede ya da arka arkaya cam kenarında seyahat etmek zorundayız!

Tüm havayolları bu kuralları itinayla uyguluyor mu bilemiyorum ancak  THY'de  kural şöyle ; bir bebekle seyahat ediyorsanız,aynı sırada sadece bir bebekli yolcunun cam kenarında oturması mümkün! Hem acil durumda hızlı tahliye için  hem de oksijen maskesinin sayısı gereği!Zaten rezervasyon sonrasında check-in için otomatik cam kenarlarına atıyor sistem!

Üstelik uçakla seyahatin avantajı zaman konusunda tartışılmaz ama bazı kuralları çocuklar varken uygulamak kimi zaman dejavantaj olabiliyor.
Kızların ihtiyaçları için hazırlanan çantaların uçağa binip inerken sürekli sırtımızda olması ,sıvı kısıtlaması , x-ray kontrolü,bebek arabalarını kapıda versen bir dert bagajlarla versen ayrı bir dert vs derken arabayı da denedik :)

Geçen Kurban Bayramı'nda aynı destinasyonu hedef alınca ,işte bu tarz uçak formalitelerinden uzak duralım düşüncesiyle kızlarla yaklaşık 700km.lik yolu arabayla gitmeye karar verdik .
Evet yanlış okumadınız 9aylık ikiz bebeklerle arabayla Antalya'ya gittik!
Giderken hiç sorun olmadı ancak dönerken akşam 6-7 gibi Bilecik civarında kendimizi bir benzin istasyonunun çayhanesinde otururken bulduk :)

O tatilin dönüş kısmındaki son 2saati hatırlamak bile istemiyorum o derece kötüydü!

Arada Sapanca'ya giderken veya İstanbul'da içinde trafikte kaldığımızda genel olarak sıkıntı çıkarmamalarına rağmen bu sene 1,5yaşında iki çocukla 700km yolu gitmeyi kesinlikle göze alamadım ve geçtiğimiz günlerde yine Antalya'ya uçakla gittik!
Hemen hemen her bebek gibi bizimkiler de uçakta verilen bebek kemerini  takmak istemiyorlar tabiki  ve ayağa dikilip kabindeki diğer çocuklarla hemen oyuncak alışverişine ya da yüksek  sesli diyaloğa  başlıyorlar!
Eskiden bebekli yolcu görünce kaçanlardan olduğumuzdan bizi ikizle görenlerin kabus görmüş gibi hissetmesi normaldir :))

Uçak kalkarken sorun olmasa da  inerken malesef kulakları basınçtan ağrıyor olmaki hafiften huysuzlanıyorlar ağızlarında emzik olmasına rağmen ama yine de 50dk bir şekilde araba yolculuğuna kıyasla daha çabuk geçiyor.

Her inişte bebek arabası beklerken eşimle gözgöze geldiğimizde her ne şekilde olursa bir seyahati daha sorunsuz atlatmış olmanın dayanılmaz hafifliğini hissediyoruz!

Ayrıca her uçuştan sonra eşim "bir sonraki tatile acaba  arabayla gitsek daha mı rahat ederiz ben kilometrelerce araba kullanmaya razıyım" dese de acıktı ,kaka yaptı,sıkıldı derken o yol bitmek bilmez diyerek vazgeçiyoruz!

Ağustos ayında tatil rotamız  Bodrum ve yine tercihimiz mecburen uçak :)

1. Haftaya Aren ilk kez uçağa binecek çok heyecanlı ve endişeliyim :// size de şimdiden iyi tatiller canım

1. teşekkürler Tüten'cim...
      Aren'in maceralarıyla ve bizim ikilinin keşifleriyle bakalım bu tatil dönüşlerindeki yazılarımız nasıl olacak ?
      öpüyorum!

2. okudum da bayağı zor geldi bana bile:))sanki ben gidiyorumuşum gibi:))ne diyeyim Allah kolaylık versin Duygu'cuğum, umarım bu sefer hiç sıkıntı yaşamazsınız...:)

1. Çok teşekkürler :))
      tatile gidiş-dönüş biraz eziyetli çocuklarla ama yine onların keyfi için katlanıyoruz yoksa ben sürekli kumdan kale yapıp denizden su taşıyorum :)
      sevgiler ...

3. AAAA bebekle cam kenarı kuralını bilmiyordum. Bu durumda biz uçak da resmen dağılacağız :)))

1. hakikaten sizin aile için uçak seyahati biraz karışık :)))

4. Biz dün 6. ya da 7. uçak yolculuğumuzu yaptık, anneanne evindeyiz. Nil hayatta kucakta oturabilen bir çocuk değil. Ben de şöyle bir yöntem buldum: her uçak yolculuğunda yeni bir oyuncak çıkarıyorum ama biraz oyalayıcı türden. Tahta puzzlelar gibi. Biraz öyle, biraz dergiden bir şeyler bakarak ama ben helak olmuş bir şekilde uçak yolculuğumuzu tamamlıyoruz. Hayalim 3-4 yaşına gelmesi ve biraz rahat etmek. Az kaldı be Duygu:)

1. ben de şöyle bir saydım 6kez uçmuş bizim kızlar da :)
      Annem de Bim'de satılan yumurtaları keşfetmiş içinden kurmalı oyuncak ve sticker çıkıyor,biz de her zorlu etap için birer tane alıyoruz.
      Hoş her aksiyona rağmen benimkiler kabına sığmıyor :) aynen helak vaziyette iniyoruz ama neyse az kaldı be Yeşim :))

5. Sanırım bu kuzucuklar biraz büyüyene kadar rahat yok :) Umarım gelecek yolculuğunuz rahat geçer. İnsan hemen unutuyor ama değil mi, tatilde o bıcır bıcır hallerini görünce, keyifli görünce katlanıyor insan.
    Sevgiler

1. Aynen!
      Büyüyene kadar biraz laf,söz anlayana kadar malesef işimiz zor!
      biraz yorucu oluyor bizim için iki bebekle ama katlanıyoruz çünkü araba,uçakla seyahatten çok daha yorucu :(
      tatilden inanılmaz keyif alıyorlar tabii,onları görünce de aynen katlanıyoruz