Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Eylül 2013

"Cinsel İstismar" için benim düşündüklerim...

Cinselliğin ülkemizde halen  bir tabu  olduğunu düşünürsek "Cinsel İstismar " mevzusu üzerine konuşmak ,tartışmak bile bence çok büyük bir adım sayılabilir.
 Çocuk tecavüzlerinin ve istismarlarının gitgide arttığı dönemde özellikle Ayşe Arman röportajından hemen sonra kendi aramızda neden ,nasıl ,ne yapılabilir acaba elimizden ne gelirki derken sağolsun Fikirdenk kurucularından sevgili Sena konuya el attı.
Bu konuda "Varım" diyen herkesi 8eylül pazar günü Uzm.Psikolog Pınar Mermer ,Av.Seray Uysal ve Ebru Arayan ile biraraya getirmeyi başardı ben çok arzu etmeme rağmen şahsen orada olamasam da hemen internet annelerinden aldığım giriş şifresiyle online bağlanıp tüm semineri canlı olarak izleme ve not alma şansı buldum.


 
Sevgili Pınar Mermer'in gruba sorduğu sorularla başladı seminer ,çoğunluğu annelerden oluşan dinleyici kitlesinin aslında konu ile ilgili tepkilerini yoklarken öte yandan da konuya ısınma turları yaptırıyordu sanki...

Çünkü istismarcı anaokulu sahibi,servis şöförü ya da öğretmeni vb gibi örnekler konuşulmaya başlayınca ister istemez herkes gibi benim de tüylerim diken diken oldu!

Zaten tüm bunların çıkış noktasında halen cinselliğin bir tabu olarak kabul edilmesi yatıyor ve bu sebeple inanılmaz sapkınlık hikayeleri duyuyoruz!

Ben kendi adıma büyük bir hayretle dinledim tüm semineri, hatta bir o kadar da çok şey öğrendim diyebilirim umarım devamı gelir ...

Benim en yalın halde aktaracağım bilgiler şu şekilde;     #çocukistismarınahayır

  • Çocuklarınızı her konuda olduğu gibi cinsellik konusunda da iyi gözlemleyin!
  • Bebek ya da Çocuk Yaşı kaç olursa olsun,sosyal medya paylaşımlarınıza dikkat edin!
  • Çocuğunuzu amca,dayı bile olsa asla güvenmediğiniz aile bireyleriyle yalnız bırakmayın!
  • Oyun oynarken bile yaş gruplarına dikkat edilmelidir!Örneğin 2yaşındaki bir bebekle ,8yaşındaki bir erkek çocuğun aynı çadır içinde başbaşa bırakılmaması gibi
  • Travmatik olaylar yaşayan çocukların,ileride ikili ilişki kurmada zorluk çektikleri doğrudur!
  • Anne ve babasıyla  sevgi bağlarını sağlam kuramayan bireyler cinsel istismarda risk grubundadır!
  • Çocuk her ne söylerse ebeveynleri ,öncelikle çocuğunun anlattıklarına inanmalıdır,terapide esas kabul edilen çocuğun anlattıklarıdır. 
  • Şayet çocuk böylesine talihsiz bir olay yaşamışsa ilk tepkisi anne ve babasına olur;bu da beni yeterince koruyamadınız hissinden kaynaklanır.
  • İyi ve kötü dokunma şeklinde ayırt edilen yaklaşımı iyi öğretmek gerekir!Çocuğa sen değerlisin ve senin bedenin de aynı şekilde değerli mesajı verilmeli!
  • Genel olarak çocuğa tuvalet eğitimi ile birlikte  (yani tahmini 18-24aydan itibaren) cinsel eğitim de verilebilir.Böylece çocuk vücudunu tanımış olur ki;sonrasında iyi ve kötü dokunmayı da ayırt edebilsin!
  • Tanıdığın ya da tanımadığın birisi senin canını yakarsa ve özel bölgelerine dokunarak seni rahatsız ederse (bu kötü dokunmanın tarifi) bunu mutlaka bana anlat şeklinde Ebeveynler telkinde bulunmalı sık sık !
  • Hukiki süreç çok detaylı ve uzun ancak en yalın haliyle şayet bir suç işlendiğine şahit olursanız lütfen adalet işlemiyor diye düşünmeyin ve en yakın karakola ya da savcılığa giderek bir kağıda yazacağınız dilekçe ile bir hayata dokunabileceğinizi unutmayın!
  • Şayet sağlık kontrolü esnasında bu istismarı ya da tecavüzü tespit eden doktor,hemşire veya görevli personel bunu adli makamlara bildirmezse cezai yaptırımı var!

CİNSELLİK AĞIR ve KARMAŞIK BİR KONU AMA BİLİNÇLİ EBEVEYNLER İLE İSTİSMAR ENGELLENEBİLİR!!!
LÜTFEN KULAKARKASI ETMEYİN,BAŞIMA GELMEZ DEMEYİN,TÜM ÇOCUKLARIN KORUNMASI ADINA ETRAFINIZDAKİLERİ DE BİLİNÇLENDİRMEYE DEVAM EDİN!!!



Daha çok kişiye ulaşması adına ben de yer vermek istedim bu bilgilere blogumda;Fikirdenk Sena tüm notları en detaylı haliyle  topladı okumak isterseniz ,tıklayınız!



2 yorum:

  1. canim blogunun yeni hali çok guzel oldu ne zamandir yazacagim firsat olmadı; eline saglik ayrica

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tütencim beğenmene sevindim :)

      Sil

Special design for Defne ve Derin by GeCe