Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Ekim 2013

Beden Doğurur,Yürek Büyütür!

İkiz Annesini Anlayabilmek diye bir yazı yazmıştım geçen yıl tam da bu emzirme haftasında!

 Adeta dolup dolup taştığım ve isyan bayrağını açtığım bir döneme denk gelmişti bu yazı ve bir bölümünde de anne sütü ve emzirme üzerine şöyle bir ifade kullanmıştım!

"Neden normal doğurup anne sütü yetenler kahraman anne iken diğerleri ömrünün sonuna kadar lanetlenir acaba ???Normal ile sezeryanla doğuranları ikiye ayıranlar keşke bilebilseler; doğum şekli farklı olsada annelik içgüdüleri tüm canlılar için aynıdır!

Ayrıca hangi anne bebeğini, anne sütü denen mucize besinden bilerek ve isteyerek mahrum bırakabilir?
Doymayan bebeğe bu çağda inek sütü içinde bebe bisküvisi vermek yerine devam sütü kullanmak tabiki tercih nedenidir.Anneye sen doğurdun ama aslında evladına karşı gereken sorumluluğunu yerine tam olarak getiremedin der gibi devam sütü verilmesini eleştirmeyi son derece kötü niyetli ve fesatların işi olarak görüyorum!

Süt çeşitli sebeplerden ötürü yeterlidir veya yetersizdir ama asla ve asla bahse konu olan annenin beceriksizliği yada seçimi değildir! "




1-7 Ekim Emzirme haftasının bu son gününde tekrar düştü aklıma aynı cümleler çünkü anne sütünü teşvik mahiyetinde bazen kaş yapayım derken göz çıkaranlar da var malesef !

Bazen sosyal medyada forumlarda "tercihiniz anne sütümü yoksa mama mı?" gibi saçma sapan sorulara denk geliyorum ve düşünüyorum acaba kime ne mesaj içeriyor acaba diye!!!

Bazen anne sütü alanlar ve almayanlar diye keskin bir ayrımla başlayan cümlelerde bile irkiliyorum ve kendimi hiç emzirmemiş bir annenin yerine koyduğumda çok eksik,çok yetersiz ve kötü hissedebileceğimi düşünüyorum.

Ben 8ay boyunca iki kızımı da hem emzirdim hem de devam sütü mama takviyesiyle büyüttüm.Ardından devam sütü yerini inek sütüne bıraktı.
Prematüre değillerdi ,zamanında dünyaya geldiler ve doğduklarından bugüne kadar da hep olmaları gereken değerlerin ilerisinde gelişim gösterdiler!

Ancak hem bebeklerini emzirmiş hem de aylarca mama ile beslemiş bir anne olarak sanki mama vermek annenin kolayına gelecek bir yöntemmiş gibi ifade edilmesini kabul edemiyorum!

İnanın bana günün her saatinde kaynamış hafif ılımış su bulundurmak,mamaları ansızın biterse diye stokta tutmak ,dışarı çıkarken bunun için biberon ve termos taşımak anne sütü vermekten asla daha kolay ve daha steril olamaz!

Bir de madalyonun tersini çevirdiğinizde evladını hastanede bırakıp eve dönmek zorunda olan prematüre anneleri ,yaşadığı  sendromlar nedeniyle lohusa döneminde sütü artacağına azalan anneler,hatta bir kurumdan evlat edinmiş fiziken süt vermesi beklenmeyecek vb.durumlarda olan anneler...
Bu liste uzar gider!

Faydalarını anlatırken lütfen empati yapmayı da deneyin ve unutmayın ki;doğum şekli beslenme şekli her ne olursa olsun bebeği BEDEN DOĞURUR AMA YÜREK BÜYÜTÜR!!!!



4 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, duygularınıza sağlık

    mavininguncesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Duygu'cuğum anne olmadığım için yorum yapmam ne kadar doğru bilmiyorum ama senin anlattığına bakarak böyle ayrım yapılmaz diyorum, sonuçta kimse kimsenin neler yaşadığını bilemez, ayrıca kızkardeşimden de biliyorum biberon vs. mama ısıt, ılıt, biberonu her kullanımdan sonra kaynar sularla dezenfekte et, deterjan kalmasın diye özenle yıka vs. anne sütünden daha kolay değil daha zor hele bizim başımıza gelmişti yeğenim biberona yeni geçmişti, meğer emziğin ağzı nasılsa süt akmıyor çocuk içemiyor ağlayıp duruyor ay deli olduk eczaneye gittik başka emzik aldık o da olmadı sonra yorgan iğnelerini ateşte yakıp mikrop kapmasın diye emziğin ağzını delmiştik diye hatırlıyorum
    aman boşver herkes her şeyi söyler kimse kimsenin ne yaşadığını bilemez..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum yazdıklarınıza ,desteğiniz için ayrıca teşekkürler...
      sevgiler

      Sil

Special design for Defne ve Derin by GeCe