Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Kasım 2013

Emziksiz ilk 48saat kabusu!

Başlıkta okuduğunuz üzere bu bir kabus hikayesi ama sadece 48saat süren ve finalde ekranda "mutlu son" yazısını göreceğiniz cinsten!

Eminim bazı anne babalar da keşke bizim bebeğimiz de emzik alsaydı diyordur ama inanın bana emziği alan çocuk mu daha iyi almayan mı ben bilemedim ...

Defne ve Derin ,prematüre olmamalarına karşın,çene kaslarının gelişmesi ve emme reflekslerinin hızlanması  için henüz hastaneden çıkmadan emzik vermemiz tavsiye edildi.
Aldığımız emzikler yarım damak tabir edilen eski modellerdendi ama  malesef beğenmediler!Sonrasında Avent ortodontik emziklerden aldık ve o gün bugündür tam 23aydır her ikisi de sadece uykuya dalmak için kullandılar.
Defne ve Derin'in ilk emzikleri işte bunlardı.

Buarada onlar alıştıkça biz rahatladık derken derken bir baktık ki;zaman hızla ilerleyip büyüdükçe olayın rengi değişti.
Emzik ,yani  nam-ı diğer memeyi  artık uyku saati dışında da talep etmeye başladılar.Hatta uykudan kalktıktan sonra ben  hemen ağızlardan almak istediğimde isyan ediyorlardı ve birşey söyleyeceklerse dişleriyle tutarak konuşuyorlardı.
Üstelik yere düşüyor,pisleniyor  ,heryere sürülüyor falan ama  benim için en kötüsü de ikiz oldukları için kimi zaman farklı renkteki emzikleri birbirlerinin ağızlarından kapmalarıydı .

Diş ve damak yapısını bozma ihtimali yüksek olduğundan ve artık ikinci yaşlarına sayılı günler kalmışken açıkçası bırakmaları gerektiğinin farkındaydım ama nasıl yapmam gerektiği konusunda henüz bir fikrim yoktu!
Lakin tek bildiğim 2yaşını doldurduklarında ağızlarında emzik görmek istemiyordum!

Geçtiğimiz pazar akşamı ,eşim 4günlük şehirdışı seyahatinde olduğundan ben de bu iki uslu(!) kızımla evde yalnız kalamayacağımdan Defne ve Derin'le birlikte anneme yerleştik!

Annem ve babamdan güç alarak  pazar günü akşamüstü emziği bıraktırma kararı aldım!

Evet o gece her ikisi de  23ay boyunca hiç ağlamadıkları kadar  ağladılar çünkü bir türlü uykuya dalamadılar en sonunda hatırladığım saat 03.38 de onlar ağlamaktan ben de yorgunluktan uyuyakaldık!
İki ağlayan çocuğumun arasında birara adeta yüreğimi  mengenede sıkıyorlarmış gibi  nefes alamadığımı hissettim ama benimle birlikte annemle babamın da yandaki odada uyanık olduğunu bilerek  tüm gece dişimi sıktım neyseki gün doğdu!

Öğlen uykusu yine bir kabus şeklinde geçti,ilk 24saati tamamladığımızda ikinci gecenin korkusu sarmıştı hepimizi hatta annem birara çok mu erken oldu ,acaba mı falan derken ikinci gece ilkine kıyasla biraz daha hafif şiddette geçti!Salı sabahı o kadar uykusuzdum ki;hiç  gücüm kalmadı inşallah kolaylıkla öğlen uykuya dalarlar ben de biraz olsun dinlerim diyordum ama hiç tahmin ettiğim gibi olmadı!
En son çare olarak arabadan  eve bebek pusetlerini çıkarttım ve onlarda sallayarak uyuttum!
Kendi kendime Allah'ım ben nasıl bir çılgınlık yaptım derken salı ve çarşamba gecesi  hiç emzik lafı etmeden ve çok ağlamadan  uykuya daldılar üstüne hem onlar hem de ben deliksiz uyuduk!!!

Evet!Bu iş böylece bitti aynen yazının başında da söylediğim gibi kabusu andıran 48saat sonrasında finalde "MUTLU SON " a ulaştık!

2 yorum:

  1. kısa sürede mutluluğu bulmuşsun canım :D
    bizim 2 numara da emzik emiyor şimdilik bir sorun yok ama bırakma zamanı şimdiden düşündürüyor

    YanıtlaSil
  2. Emziğı bıraktırabilmene sevindim. Sıkıntılı bir olaydan kurtulmuşsun. Bizimki parmak tiryakisi. Ciddi bir şekilde parmak emiyor. Üstelik parmağı kaldırıp atamıyorsun da. O bırakacak. Da nasıl olacak bilmiyorum.
    Sinirlenince, acıkınca ve uykusu geldiğinde parmak ağızda.
    Sonra o parmak yerde, gökte, her yerde. Pis mi, temiz mi? Elini ne zaman yıkamıştım, ne zaman silmiştim?
    2 yaş sendromu malum, kafası attığı an sokakta, AVM'de, arabada yerlere yapışıyor. E sinirli ya, sakinleştirmeye çalışırken parmak hop ağıza. O krizin ortasında, parmağını ağzına sokmasına engel olmaya çalışıp, ıslak mendili bulup silme çabalarım çoğu zaman sonuçsuz kalıyor.
    Hoş parmak emdiği için bazı avantajlarımız da oldu. Nispeten daha kolay uyutmak, memeden ayrılırken hiç sorun olmaması, sakinleşmesine yardımcı olması vs. Ama bunlar yerine parmak emmemesini tercih ederdim.
    Velhasıl kelam, ben parmak emeceğini düşünebilseydim, kesinlikle emziğe alıştırmayı isterdim. Ondan kurtulmak da bir kriz ama parmaktan nasıl kurtulacağız, bilemiyorum...

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe