Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Kasım 2013

İkiz Anneleri Anlatıyor 7 - Özge Kopuz

Ben Özge'nin ikiz bebek beklediğinin haberini doktor kontrolü sonrasında "beni de klübe alın" diye attığı bir mesajla öğrenmiştim :)
 
Gerçekten pozitif  enerjisi ve fiziki görüntüsüyle 3 çocuk annesi olduğuna inanmak zor ama gerçek!
 
İşte Mira ,Yade ve Asım'ın annesi Özge Kopuz 'un ikiz hamilelik süreci ve sonrasındaki hikayesi...
 
 
 
1) İkiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

Benimki planlı ikiz:)
Yani Tüp bebek olduğu için ve zaten iki embriyo yerleştirdikleri için muhtemelen ikiz olmasını bekliyorduk,ondan çok şaşırmadık.
Ama ikiz olduğunu duyan tüm yakınımdakiler '' Ayyy napıcaksın? Çok zor olmıyacak mı? 3 çocuk Allah kolaylık versin. Bu iyi günlerin'' şeklinde cümlelerle moralimi yerlebir yapmaya çalıştı:)
 
2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?

-Çok iyi bir dönem sayılmazdı. Erken dönemde bir kanama geçirdim. 4 gün hastanede yattım. Doktorum kurtulmalarına mucize diyor halen. Sonrasında hep riskli gebeliğin psikolojisini yaşayarak geçti. Sonlara doğru ise vücudumdaki  ödem nedeniyle  ellerim ve ayaklarım çok şişti. Hatta sol elimi hala kullanamıyorum.

3)Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler?Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu?
Bebeklerin doğum kilosunu paylaşmak ister misin?

39. haftada sezeryan ile dünyaya geldiler.Planlıydı!
Yade 3.000kg ,Asım 2.950kg


4)Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

İlk bir hafta kabustu ama aslında kabus olan ikizler değil büyük kızımdı.O'nun ikizlere  alışması ,bizim de  duruma alışmamız zor oldu. Lohusa bunalımı yaşamadım ama kıyısından döndüm diyebilirim. 30 kilo aldım ve 4. ayın sonunda 30 kiloyu verdim. Yine 36 bedenim:)


5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???

ilk zamanlar anne sütü yetmediği için bir -iki mama takviyesi yaptık . sonra imdadıma benimle aynı zamanlarda doğum yapan arkadaşlarım girdi. Süt annesi oldular ve uzun bir süre sadece anne sütü ile gittik. Bizimkiler obur bebekler, daha 3 aylıkken bir öğünde 180ml içiyorlardı. Böyle olunca da çok zorlandım. Ben emzirmedim sağarak verdim hep. Şuanda 6 aylıklar ve sütüm oldukça azaldı,ek gıdaya başladık. Ek gıda,mama,anne sütü şeklinde devam ediyoruz halen.
 
6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler ?
ikisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?

İlk bir hafta benim odamdaydılar fakat büyük kızımın daha 22 aylık olması ve 22 aydır bizim odamızda eşim ile benim aramda yatarken başka odaya geçmesi  huyunu değiştirdi. Böyle olunca da Pedagog ikizleri ayırmayı önerdi . Böylece ikizler başka odada kalmaya başladı.Şimdi ikizler bir odada,Mira bir odada kalıyor.
 
7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkiz annesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

Ben bu soruya cevap veremem sanırım çünkü benikiz anneliğini  hiç anlayamadım .İlk kızım da çok küçük olduğundan benimki çok daha zor oldu.
Ama ikizlere hamile kalmadan önce, hep kendi kendime düşünürdüm '' Bu ikiz annelerinin kendilerini bu kadar farklı sanmaları neden ''diye. Bunu açıklamak zor ama evet, benim içinde ikiz annesi olmak çok daha özel,güzel ve zor bir duygu.

 
8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

Yok! Ve ben sürekli bir vicdan azabı ile başbaşayım sanırım bu sebeple eriyorum günden güne.
 
9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?

Annem ilk 2,5 ay benimleydi. Daha sonraki dönemde yanımızda aile fertlerinden kimse olmadı!
Yardımcı olayına hiç bir zaman karşı olmadım. İlk kızımda da vardı. Hiç yalnız bırakmadım ama hep oldu hayatımda .

10)İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
 işhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?

Ben pozitif enerjisi çok yüksek biriyim ve bununla besleniyorum. Hep dediğim birşey var ; ben mutluysam,çocuklarımda mutlu olur,eşim de.
Bu bir pozitif döngü bence bu yüzden hem kendime hem de eşime  zaman ayırmaya çalışıyorum. Tabii ki çocuklardan sonra eskisi gibi değil hiç bir şey. Uzun zamandır tatile bile gitmedik ama 10 günde bir bile olsa mutlaka eşim ile baş başa bir yemeğe çıkıyoruz.
İş hayatı konusunda ise şanslı bir insanım. Çünkü kendi işim ve işim ile evim çok yakın. bu yüzden çalışmayı hiç bırakmadım. Hiç bir zamanda bırakmayı düşünmüyorum.

11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Daha çok küçükler bu yüzden şimdiye kadar çok beraber dışarı çıkmayı tercih etmedik. Belki de bu yüzden 3 çocuk ile dışarı çıkmak şu an çok zor geliyor bana.
 
 
12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?

Ayrı puset benim tercihim ve her zaman maclearen :)
 
13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

Haklılar:))

14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?
 
Kesinlikle katılıyorum. Tek çocuk sahibiyken ettiğim tüm şikayetler sadece şımarıklıkmış,anladım!
Tek çocuk o kadar zevkli ve kolaymış ki; şimdi biliyorum çocuktan çocuğa fark var diyecekler ama emin olun ilk kızım Mira da hiç kolay bir çocuk değildi .Bugün 28aylık ve halen gece 2 kere uyanır,yemek yemez.... ona rağmen diyebilirim ki; tek çocuk hiç çocuktur!
 Ama bunu anlamak için sanırım tek üstüne ikiz doğurmaları şart :))


 

1 yorum:

  1. allah yardımcısı olsun okurken bıle korktum :( ama bu gunler gecınce keyfı paha bıcılmez olacak emınım

    bu arada eslesmelerimiz oldu beklerım
    http://mugeninlistesi.blogspot.com/2013/12/kartpostal-etkinligi-eslesmeleri.html

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe