Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Aralık 2013

Biberonu nasıl ve ne zaman bırakmalı???

Malum emziği bırakalı bugün tam 1ay oldu! Defne ve Derin de buarada 2.yaşlarını doldurdular!

24 kasım  akşamı ani bir kararla nasıl bıraktığımızı paylaşmıştım.Okumak isteyenler tıklasın!

Evet! Şimdi sıra geldi biberona :)

Tabiki emzik ve biberonun işlevleri  bambaşka biliyorum ama yine de bu süreçten  iki çocukla gözüm korkmuyor diyemem!

Biberonu öğlen ve gece uykusuna yatarken olmak üzere toplamda bir gün içinde 2kez kullanıyorlar!
Bu sayı kolaylıkla bırakılabilir gibi düşündürse de biberonu bırakınca pekçok çocuğun süt içmeyi bıraktığını duyduğumdan bu konuda kararsızım!

Defne ve Derin ilk doğduğu dönemden 1yaşına gelene kadar önce cam ardından plastik  Chicco biberon kullandık,sonraki dönemde ve halen  kullandıklarımız ise Avent Natural serisinden plastik olanlar.

İlk aylarda sterilizatör kullanarak ,halen de kaynatarak temiz tutmaya geyret etsekte malum plastikler cam olanlara göre  inanılmaz kötü kokuyor!

Ancak tehlikesi nedeniyle uzun zamandır cam kullanmak gibi bir şansımız yok malesef!

Anne sütü emmeyi çoktan bıraktıkları için ve halihazırda su ,meyve suyu vs.gibi içecekleri bardak ya da pipetle içebildikleri için açıkçası bazen neden olmasın diyorum bazen de akışına bırak diyorum!

Lakin bu konuda tecrübelere kulak vermeye çok ihtiyacım var çünkü doğru zamanlama konusunda oldukça kararsızım!
Biberonu bırakınca uykuya dalma kabusa dönüşür mü? ya da süt içmeyi reddederler mi ?

İşte bu konuda bana fikir verecek olanlara şimdiden minettarım :)


4 yorum:

  1. Ada 18 aylık ve geçen hafta tamamiyle kendi isteğiyle biberonu bıraktı. Önce süt içmek istemiyor diye düşündüm meğerse derdi biberonlaymış. Aklımdan bile geçmiyordu biberonu bırakması. Kötü olan ise sütü kaşık kaşık içiriyorum şuan :(. Ne pipetle ne de bardakla içiyor. Resmen çorba gibi kaşıkla içiyor. Sanırım kendi belirledikleri bir zaman var. O zaman gelince imkansız tersini yapamıyorsun. Çocuğum kendi kendine kararını vermiş, kesti attı biberon ile bağını. Birde bardak kullanmaya karar verse :)....,.,

    YanıtlaSil
  2. biberonu bırakınca süt içme istekleride azalıyor
    büyük oğlumda öyle oldu ufaklık 24 kasımda 3 yaşını doldurdu akşamları sadece 1 kez içiyor acaba bizde mi geç kaldık?
    ben biraz daha devam etmeyi düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Aynı sebeplerle biberonu bırakmayı şu an için hiç düşünmüyorum. Süt içmesi benim için çok daha önemli. Emzik gibi bağımlılık da yapmadığı için gidebildiği kadar diyorum şu anda. Zaten belli bir zamana gelince biberonu bırakacaklardır. Bu arada hep cam biberon kullandım:)

    YanıtlaSil
  4. ne cok ozenmıstım hamıleyken cesıt cesıt almıstık ama hıc kullanmadı kızım...

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe