Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Ocak 2014

Atölye Çocuk bize neler kattı???

Psikolog Iraz Toros Suman 'ın adına anne-çocuk eğitimlerinden ,montessori uygulama önerilerinden  muhtemelen pekçok anne zaten aşinadır!

Daha önce kendisini iki kez dinlemiştim!
 "Annelikte Zor Zamanlar " online semineri tekrar hatırlamak isteyenler bu  yazımı okuyabilirler ve Küçük Kara Balık tanıtım toplantısında!


Şahsen tanışmamız ise kendisinden aldığım özel randevu ile oldu!
ikiz bebeklerin gelişiminde aradaki hassas dengeyi kurma mevzusu  ile ilgili kafamdaki soruların cevabını bulabilmek adına  geçtiğimiz temmuz ayında yüzyüze görüştük!

Beni en çok etkileyen özelliği sanırım sakin ses tonu ve  güleryüzlü oluşuydu!Sorunumuzun kaynağı çocuklar  olmasına rağmen ilk görüşme talebimizde sadece eşimle gelmemizi söylediğinde şaşırmıştım ama görüşmeden çıktığımda üzerimden yük kalkmış gibi hafiflemiş hissettim.

İşte bu yüzden bana "Iraz nasıl biri sence ,ne dersin ?"   diye sorduklarında  genellikle "çocuğa artısı çok ama asıl  anneye çok daha  iyi geliyor" şeklinde cevap veriyorum.

Her ne kadar aynı rahimde büyüyüp dünyaya aynı anda gelmiş olsalar da sonuçta ayrı ayrı karakterlerde bambaşka iki insan onlar!
Beni ya da oyuncakları  paylaşamamak gibi sorunların yanısıra kendi aralarında da birinin daha baskın bir ikiz eşi olması sebebiyle ebeveyn  olarak ikizlerde dengeli davranmak ,her ikisini de anlayamaya çalışmak ciddi bir mesele aslında!

Biz de Derin'in daha  baskın ,daha güçlü karakterde olması sebebiyle zaten çok daha naif olan Defne de bir dönem içe kapanma daha sessizleşme gibi  bir tavır gözlemlediğimizden başvurduk Iraz'a. 

Defne ve Derin Eylül sonunda 21aylıkken Suadiye'deki Atölye Çocuk güz dönemi programına başladılar hatta 6kişilik grubumuzda bizden başka bir ikiz kız kardeş daha vardı!
Ebeveyn eşliğinde gerçekleşen bu oyun gruplarına , basit motor gelişiminin gözlemlenmesinin yanısıra ben daha çok psikolojik anlamda  etkin olacağını düşündüğüm için başlamalarını uygun gördüm.

6hafta süren bu programın çocuklarıma neler kattığını gözlemlemem için tamamen programın sonuna kadar beklemem gerekiyormuş!
Şarkı söyleyerek başlayıp kimi zaman yan odada yaprak boyayarak kimi zaman da önbahçede ellerinde küreklerle çamur kazarak yaptıkları aktivite programı bittiğinde ne kadar işe yaradığını eşim ve ben memnuniyetle gözlemledik!

Günler sonra arabada veya evde en sıkıldıkları anda orada neredeyse çoğu zaman söylemedikleri  şarkıları tüm el kol hareketleriyle nasıl ezbere söylediklerine şahit olduk diyebilirim.








Bana neler kattığına gelince;
Örneğin;
Genel olarak kalabalık gruplara tedirgin yaklaşan kızım Defne'nin ders esnasında bir anda boya fırçasını suratına süren arkadaşından rahatsız olup suratıma çaresizce baktığı zamanlarda kızıma nasıl davranmam gerektiğini Iraz'ın öğütleriyle daha iyi anladım.

Birbirlerine karşı ev dışında çok daha sakin tutum sergileyen ama evde genellikle  hırçın davranan kızlarımın kendi yaş grupları içinde "birey" olarak bambaşka davranışlarını gözlemleme şansım oldu.

İkiz kızlarımın derse olan uyumları katılımları ya da herhangi bir aktiviteye neden katılmak istemedikleri konusunda kafamda oluşan sorulara o anda yanıt buldum.

Birbirleriyle olan ilişkilerindeki tavırlar,kavga ettikleri anda haklı haksız ayırımı yapmadan önce sakin olmam gerektiğini ,denge kurma hususunda farklı fikirler vs...gibi konularda ben de her hafta kendi adıma çok şey öğrendim.

İkiz kızlarım olduğu için benim orada bulunma amacım ve sorularım biraz daha ikiz kardeşler üzerine yoğunlaşmış olsa da , her annenin kendi çocuğuyla yaşadığı sorunlara bilgisiyle ,tecrübesiyle ışık tutmaya çalışan son derece güleryüzlü bir psikolog!

Program zaten hem bellli bir tema üzerinden devam ettiği hem de Montessori felsefesinden yola çıkarak hazırlandığı için çocukların  hiçbir zorlamaya maruz kalmadan,tamamen  isteyerek keşfederek öğrenebileceği bir akışa sahip!

Elbette evde de parmak boyası ile boya yapıp ,üzüm tanelerini havanda dövmek ya da bahçeden  bir parça çamur alıp çocukla keyifli vakit geçirmek mümkün ancak bazı hareketlerin sebep sonuç ilişkisini öğrenmekte fayda var diye düşünüyorum.

Grubu bizzat modere ederken  tüm aktivitelerin başında ,her hareketin amacını ve çocuğa  kazanımlarını ebeveynlere anlatarak çocukları gözlemlemesi bence bu programları pekçok benzerinden daha farklı ve daha kaliteli kılıyor!


 Şuanda Kış dönemi programı devam ediyor olsa da ben kendi adıma çok memnun kaldığım için diğer annelerle geçte olsa paylaşmak istedim.



1 yorum:

  1. Hem kafamdaki psikolog konusuna ışık tuttuğun, hem de oyun gurubu önerin için teşekkürler Duygu. Enes ve Bera henüz13 aylık ve Enes hala yürümeye başlamadığı ve kış olduğu için oyun gurubu için bahar dönemini bekliycez. Ama en kısa zamanda eşimle psikologdan yararlanmayı düşünüyorum. teşekkürler, çok faydalı bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe