Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Ocak 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 13 - Hümeyra Karaca Mengi

İkiz hikayelerinde bugün ,artık iki yaşını doldurmuş iki küçük erkek Batu ve Baha'nın annesi  Hümeyra'nın hikayesi var  blogda!
Gebelik döneminde yaşadığı zorlukları ,ikizlerden öncesini ve sonrasını paylaşıyor tüm samimiyetiyle...






1) İkiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

Öncesinde yaşadığım iki düşüğün ardından adeta telafi paketi gibi birşey oldu bizimkisi :)
İlk öğrendiğimde şokun etkisini üzerimden atar atmaz "şimdi ne yapmalıyım, nasıl davranmalıyım hemen araştırmam gerek" diye düşünmeye başladım. O zaman eşimin mecburi hizmet görevi için Giresun'un ilçesi Şebinkarahisar'daydık.  İlçenin hastanesinde kontrol olabileceğim bir kadın doğum doktoru bile yoktu üstelik en yakın gidebileceğim hastane 2.5saat mesafedeydi ve ben ikize hamile daha öncesinde iki düşük yaşamış biriydim. Korku ve endişe tek hatırladığım o döneme dair...
Süreç ilerlemeden ailelerimiz hariç kimseye söylememe kararı aldık. Malum öncesinde yaşadıklarım ,neden ve niçinlere cevap vermek çok bunaltmıştı beni!
"Ya tekrar aynısı olursa" düşüncesiyle paylaşmayı erteledik. Bebeklerim 3aylık olduğunda "hamileyim" deyip  ardından "hem de ikiz" dediğimde aldığım tepkiler harikaydı :)

2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?

 İlk 3ay gergin ve endişeli geçti. "Nasıllar? İyiler mi? Herşey yolunda mı?" soruları her an aklımdaydı.  
Aşerme olmadan oldukça rahat besleniyordum. Ama odadan odaya geçtiğimde dahi koşmuş gibi nefes nefese kalıyordum ve hemen belim ağrımaya başlamıştı. Sürekli doktora gidip (kadın doğum doktoru olmadığı için radyoloji uzmanına gidiyordum) ultrasonda yavrularımızı görmek, iyi olduklarını öğrenmek istiyodum Hatta eşime usg cihazı kiralayalım dediğimi hatırlıyorum :)
3. aydan sonrası oldukça iyi geçti , 6 aylık olduklarında istanbul'a taşındık ve artık güvendeydim! 30.haftada normal doktor kontrolüne gittiğimde nst de sancı tespit edildi ve doktor hastanede yatmam gerektiğine karar verdi . İğne ve serum desteğiyle rahatlayıp sürekli istirahat uyarısıyla evimize geldik. Ama ben gün içinde yalnız olduğum için çok zorlanmaya başlamıştım. Şimdi olsa yapmazdım dediğimi ,o zaman yapıp kalkıp Samsun'a ailemin yanına gittim ve istirahatime orda devam ettim. 

3) Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler?Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu?

Planlı olarak 35+6da sezeryan doğumla dünyaya geldiler. Ahmet Baha 2.340kg  Ömer Batu ise 2.380kg doğdu. 


4) Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

Lohusalık dönemim berbat geçti. Batu kuvözde 13 gün kaldı O'nun  orada oluşu çok kötüydü ve benim ameliyat sonrası toparlanmam (ağrılarım vs..) çok uzun sürdü.
Üstüne bir de bebeklerimin henüz  kırkları çıktığında annemle beraber İstanbul'a dönmek için havaalanına giderken kaza yaptık ki hiç sormayın.
Yani lohusalık dönemi  hiç geri dönüp hatırlamak istemeyeceğim kadar berbat geçti. 
Hamilelik sürecinde 26kilo aldım ama şimdi hamile kaldığım kilonun da 10kg altındayım!

5) Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???

Beslenmeleri çok zordu. Benim sütüm gelmemişti ve üstelik emme refleksleri öyle zayıftı ki; bir ölçü sütü içirene dek diğer mama saati geliyordu!
 2.5ay sağarak verdim ancak o da gıdım gıdım denecek kadar az anne sütü ,geri kalanı ise  devam sütü takviyesi zaten 3.5 aylık olduklarında ek gıdaya geçtiler.

6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler ?
ikisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?

 5.5ay bizim yanımızda portatif beşiklerinde yattılar. Sonra ayrı karyolalarda ama aynı oda içinde yatmaya başladılar. 

7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkiz annesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

İkiz annesi olmanın en zor yanı bence ikisi birden ağlarken hissettiğin o yetersizlik! 
Ama "Allah dağına göre kar verirmiş" derler ya hani demek ki kaldırabilecek güçteymişiz ki ;Rabbim vermiş.
Bu durunda özel hissetmeliyiz değil mi ;) 
Ah bir de gelip ikisi birden sarılmıyor mu, birini öpüp daha doyamamışken hemen diğeri koşup sarılıyor  işte o an herşeye bedel :)

8) İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

Öncesinde çok daha dikkatliydim bu konuda. Öyle ki; o gıdım gıdım sağdığım sütün milim milimine ölçüsü aynı olmalıydı. Gerçi şimdi bile sabahları yumurtalarını alırken dolaptan bi müddet evirip çeviriyorum ki ;aynı büyüklükte mi diye :)
İlgi konusunda da aynı şekilde O'na sarıldım ama O'na da sarılmalıyım sürekli buna benzer şeyler.. Elde değil ama her anne böyle aslında sadece biz aynı anda yaşadığımız için  daha zor.
Malum farklı dönemde iki ayrı çocuk  büyütenler bir öncekini unuttuklarından daha makul yaklaşıyorlardır bu  duruma ;) 

9) Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?
Malesef en başından beri yalnızım. Yorgunluktan sızıp kaldığım çoğu geceler deliksiz uyku uyumuşluğum çoktur ama eşim sayesinde. Sağolsun hep yardımcıdır her konuda. 
Ama eğer imkanım olsaydı muhakkak bir yardımcı  isterdim. En azından günlük 2 saat bile olsa. Çünkü -ne kadar yapmasa da- insan çocuğu hariç başka şeylerle de ilgilenmek zorunda. Bütün enerjimi onlara verip gerisini boşverebilmeyi çok isterdim. 

10) İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
işhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?

Çocuklardan önce de çalışmıyordum. Fakat kendimce bir çok faaliyetlere katılır günlerimi bir şekilde değerlendirirdim. Çocuklar olunca da "yine yaparım ,yapabilirim" diyerek şimdi benim bile hayret ettiğim şeyler yaptım. Çok zor olsa da istemek oldukça önemli bence ama olsun "ikizlere rağmen hala yapabiliyorum" diyebilmek bunu hissetmek harika :) 


11) İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Oldukça çabuk alıştık biz bu duruma. Çünkü dediğim gibi en başından beri "başbasa" olduğumuz için sanki daha uzun zamandır berabermişiz gibi :) ilk tatilimize onlar 6aylıkken çıkıp 10gün boyunca seyyah gibi dolaştık arabamızla. Aynısını bu sene de yaptık. Zor mu?
Evet tabi ki zor!
 Ama yaşadıklarımız için değer :) Sırt çantaları taşımaktan omuzlarımız çökse de geri dönüp baktığımızda hatırlayacağımız çok güzel anılarımız oldu..


12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?
 İkiz bebek arabası biz cosatto kullanıyoruz en başından beri. Çok memnunuz. Ikiz tercih ettik çünkü tek çıktığımda da pratik kullanılabilir olmalıydı. 

13) İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

Acıyarak bakanlara alıştım artık hatta onları ben teselli ediyorum da şu "oh ne güzel büyüttün çıktın ikisini birden" diyenler yok mu  :)) 

14)"Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?

 Tabi ki tek çocuk hiç çocuk! 
Yani teker teker gelmiş olsalardı bu kadar zorlanacağımı hiç sanmıyorum :)

1 yorum:

  1. Hümeyrayı çok takdir ediyorum. Hem ikiz annesi hem de instagramda gördüğüm kadarı ile evinin her işini yapıp zahmetli sofralar hazırlıyor. Herkesin harcı değil gerçekten.. Bu gücünü umarım hiç kaybetmez.

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe