Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Ocak 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 14 - Güldem Zeybek



İkiz Hikayelerinde bugün belki de pekçok  annenin sosyal medyadan Umutsuz İşkadını lakabıyla tanıdığı bir ikiz annesi var!

Yine  benim gibi iki kız çocuk annesi ,Duru ve Rüzgar'ın hem gebelik hem de  doğum sonrası sürecini tüm samimiyetiyle paylaşan Güldem karşınızda!



1) ikiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?
Çok şaşırdım, çünkü yerleştirilen iki embriyonun da tutma ihtimalini pek olası görmüyordum açıkçası. Muayenede doktor bey “Aaa! Size iki embriyo yerleştirmiştik değil mi? İkisi de tutmuş gözüküyor” dediğinde hayatımız değişti. Belki inanmayabilirsiniz ama ailemle (yani annemle ve kayınvalidemlerle) bunu 4,5 aylık olana kadar paylaşmadık. Diğer tanıdıklarımıza ise amniyosentezi de atlattıktan, yani 5 ay sonrasında paylaştık bu gerçeği; bebeklerin düşme riskine karşı. Ben böyle bir mutlu haberi paylaştıktan sonra ardından gelecek negatiflikle savaşabilecek güçte görmedim kendimi şahsen. Çok şükür böyle bir şey yaşamadık.
2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?





Gebeliğimde oldukça sıkıntılı dönemler geçirdim aslında ama ilginçtir ki hiç ama hiç kusmadım. Tek bir mide bulantım bile olmadı. Onun haricinde tüp bebek ilaçları, onların hafif de olsa yan etkileri, ilerleyen dönemlerde ben çok da kilolu olmadığım için sadece ön kısımda inanılmaz büyük bir karın taşıma zorluğundan oluşan bel ağrısı ve bacağa vuran ağrılardan dolayı yürüme problemlerim, oldukça zorlu bir hemoroid sıkıntım, gece uykularında pozisyon zorluğu,dinmek bilmeyen bir kaşıntı, şeker riski, amniyosentez... -daha devam edeyim mi:o) - gibi şeyler yaşadım.
Ama yine de hamileliği çok ama çok sevdim! Sadece hamilelik dönemi için bile tekrar hamile kalabilirim! Şaka değil, tekrar hamileliği düşünebilirim! Var bende öyle bir kapasite :o)
 3-5 tane daha doğurabilirim yani!


3)Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler? Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu?
37+1 haftalık iken , sezeryanla dünyaya geldiler. Gayet rahattım. Randevu saatinde oradaydım, ameliyata aldılar ve kızlarım dünyaya geldi. Hiçbir sorun yaşamadım. Bir kızım, 3.040 gram, diğer kızım da 2.720 gram doğdu çok şükür!
4)Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ? Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?
Lohusalık dönemim biraz zor geçti diyebilirim çünkü bizim evimiz 1+1. Hâlâ aynı evdeyiz ve özellikle o dönem bana çok zor geldi. Hiçbir özelim yoktu. Bir gün önce “kadın”dım, bir gün sonra kucağında iki bebeyle eve dönen, sudan çıkmış balık gibi bir anne.
Kızlarım grip oldu. Biri, bronşiolit. Daha bir aylık bile değilken beş gün yoğun bakımda kaldı kuzum. Bu arada ikisi de sarılık geçirdi. Doğum sonrasında küvözde bile kalmayan, yoğun bakıma bile alınmayan kuzular evde bu şekilde rahatsızlanınca deli oldum.
Doğum kilolarıma gelince  hiç ama hiç sorun yaşamadım. Ben çok özenli bir hamilelik geçirdim. Doktorum da çok dikkat etti kilolarıma. Toplam 14 kilo aldım, zaten doğumda kızlarımın kiloları ve su ile bu kilonun yaklaşık 8 kilosu gitti. Bilmiyorum inandırıcı gelir mi ama, yaklaşık 20 gün içinde ödemle birlikte vücut tüm fazla kilolarını attı ve ben doğum öncesi kiloma döndüm inanılmaz yememe (ama öyle böyle değil) rağmen. Evdeki masamızın %75’lik kısmı sürekli yemek doluydu. 7/24 yiyordum. Gece-gündüz farketmeden.
5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???
Şaka yapmıyorum deli gibi yedim. Çünkü çocuklarıma özellikle hastanede oldukları dönemde ikisine de tam ve yeterli anne sütü verebilmeyi istiyordum ve bunu yapmayı başardım. Bu benim için çok önemliydi çünkü tekiz annelerin bile hele hele normal doğum yapanlara nazaran sezaryen sonrası daha da zor olmasına rağmen bu kadar süt verebilmiş olmayı çok önemsiyorum. Bunu bana verilmiş bir lütuf olarak görüyorum, şükrediyorum. Ben sık sık süt sağdım ve bunun emziren annelerinin sütlerinin arttırması açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu arada günde bir öğün ek devam sütü takviyesi aldılar. Arada birkaç ay kestiğimiz, sadece anne sütüyle beslediğim de oldu ama faydalı olduğuna karar verip tekrar başladık.
6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler ?
ikisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?
Şu anda 23 aylıklar ve hepimiz hâlâ aynı odada yatıyoruz çünkü daha önce de belirttiğim gibi “evimiz 1+1”! :))
7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkiz annesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?
 Her hali oldukça  zor ama bir o kadar da güzel ve keyifli!
8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?
Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum, ki o bile yeterli değil ikiz anneliği sözkonusu olduğunda, bunun farkındayım. Ama aynada Güldem’in gözlerinin içine baktığımda bunu biliyor olmam beni rahatlatıyor. İkisine de her zaman, her yerde ve her durumda eşit mesafede olmak için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışmak benim görevim zaten. Zor ama, çok zor!
 İkiz anneliğinin en zorlayıcı kısmı ikisi birden ağlayıp ikisi birden kucak istediğinde, ikisi de kucağındayken birbirlerini ittirip kucağında tek başlarına oturmak istediklerinde çarpıyor suratına. En zor kısmı bu. Senin elinden gelen en iyi, onlar için “yeterli” bile olmayabiliyor bazen. Bunu görebiliyorsun.
9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?
Ailemde bana yardımcı kimse yok. Ablam İmzir’de oturuyor. Annem Bandırma’da ve Allah uzun ömür versin 78 yaşında. Günlük ev işlerine gelen yardımcım bile bıraktı beni birkaç ay önce. Şimdilerde her şeyimi kendim yapıyorum. İkizlerimi bakıcıya bırakıp gitmek hiç benlik bir iş değil, ben onu farkettim.
10)İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
 işhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?
Son sorunu hemen cevaplayabilirim ve sanırım diğerlerine de ışık tutar bu cevap: Evet, lüks!  :))

11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?
Hepsine adapte oldum. Hiçbir sorunum yok diyebilirim. Onların hızına göre hareket etmeye çalışıyorum. Başka çarem de yok açıkçası :))
12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?
Kesinlikle ikiz arabası bence; çünkü çocuklarımı tek başıma dışarı çıkarabilmeliyim! Marka falan vermek istemem. Çok kişisel tercihler. Biz internet üzerinden, en kolay kapatılabilen, en küçük hale getirilebilen bir ikiz puseti aldık kızlarımız yaklaşık 3 aylıkken. Halen aynı puseti kullanıyoruz. Baston puset şeklinde bir şey hatta.
13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?
Umursamıyorum! Kızlarımı çok seviyorum ve kendimi çok şanslı hissediyorum :))
14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?
“Kardeş şart”ı değiştirdim ben biraz: Bence “ikiz şart” ! :))
Allah herkesin gönlüne göre versin inşallah!
15)Ikiz bekleyen anne adaylarına tavsiyeni sorsam :)
Çok büyülü zamanlar yaşıyor olduğunuzu farkedin lütfen! Keyfini çıkarın! :))

1 yorum:

  1. merhaba, ikiz annesi değilim ama hep olsa ne güzel olur diye hayal ederdim :) olsun bende 2. kez hamileyim :) Bence de kardeş şart.bu arada 1+1 evde 4 kişi tebrik ediyorum :)

    Blogunuzu takibe aldım , bana da beklerim :)

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe