Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Ocak 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 16 - Özlem Yaşar


İkizleri Mert ve Eren'den önce  bir de kız evlat sahibi olan üç çocuk annesi sevgili Özlem anlatıyor hikayesini...
İkizlerin doğum sürecinde yaşadıkları , anne sütü vermek adına çabası ve çocuklardan sonra değişen hayatını İKİZ HİKAYELERİ 'nde paylaşıyor...





1) ikiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

Kızım 6 yaşındaydı ve ailece oturup karar verdik ikinci bir bebek ve kardeş istiyorduk!Planlı bir gebelikti yani .Kontrole eşim ve kızımla birlikte gitmiştik.
Doktor şaşkınlık ve sevinç içinde bunlar ikiz diye bağırdı!
Ben mümkün değil doğru gördüğünüze emin misiniz  derken doktorumuz ;
"Eminim hatta bir  üçüncü bebek daha var mı diye bakıyorum" dedi :))
Hepimiz çok mutlu olduk ,hiç endişeye kapılmadık ama bizim asıl şaşırdığımız  konu , her iki ailedede ikiz  bebek olmamasına rağmen bize bu büyük hediyenin gelmesiydi...


2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?

Psilolojik açıdan çok keyifli bir hamilelik geçirdim.Ancak son aylarda artık yürüyemiyordum .Doğumdan önceki son 3 hafta süresince hep hastanedeydim .Bebeklerin erken doğmalarını  engellemeye çalıştıkları için bana serum ve ilaç tedavisi uygulandı dolayısıyla  benim için zor bir dönemdi .

3)Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler?Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu? Bebeklerin doğum kilolarını paylaşmak ister misin?

35+5 haftalıkken  dünyaya geldiler.Sancılarım çoğalmaya başlamıştı dolayısıyla doktorumuz artık doğum vaktinin geldiğine karar verince epidural anestezi  ile doğum yaptım.
Mert 3.250kg. Eren 2.720kg. doğdu.


4)Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

Doğum sonrası zorlu bir dönemdi.İlk 3ay çok zor geçti! Lohusalık nedir hiç bilemedim!
Gebelikte 30kg aldım, doğuma 101kg ile girdim ama  1,5 yıl sonra bu fazlalıkları tamamen verıp 62 kiloya düştüm.


5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???

Formül mama ve anne sütü birlikte .Malesef sütüm olmasına rağmen her ikisi de  emmediler ama ben 7ay süresince ,sütüm tamamen bitene kadar sağarak verdim.


6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler?
İkisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?

Doğdukları günden itibaren kendi odalarında ve park yatağı paylaştılar şimdi ise ayrı yataklarda ama aynı odada yatıyorlar.



7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkiz annesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

Tek kelimeyle mucize olarak tanımlamak istiyorum.Kendimi farklı hissediyorum evet!
Bir kızım var ve 2tane oğlum var.


8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

İşte bu çok zor bir soru!
Özellikle hasta olduklarında 2 kolum 2 ayağım daha olsun yada benden bir tane daha olsun istiyorum.
Arzu etmeme rağmen her ikisinin de isteklerini  aynı anda cevaplayamamak gerçekren moral bozucu bir durum.Normal zamanlarda ilgiyi eşitlemek daha kolay oluyor.


9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?

İlk ay annem ve kayınvalidem kaldılar ancak sonraki iki ay ise ablam ve eniştem geldiler inanılmaz yardımcı oldular bana
Üç ay süresince de  bakıcı vardı ama 6. ayda bakıcı ile yollarımızı ayırdık.
İyi birini bulamayınca da 6.aydan itibaren 3 çocukla başbaşa kaldım .Çok zorlukları oldu ama düzene oturduktan sonra herşeyi başarıyor insan!
Allah dağına görfe kar verirmiş derler ya hani benimki de o misal galiba..


10)İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
işhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?

Hamileliğimin 4.ayında işten ayrıldım .Çocuklar şuanda  2,5 yaşındalar ve ben halen çalışmıyorum.
İlk başlarda özel hayat diye birşey kalmamıştı tabiki ama artık çocuklarla birlikte heryere gidebiliyoruz biraz daha normal düzene geçtik. Bundan sonra işe  başlamayı düşünüyorum tabiki.


11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Tamamen alıştım diyebilirim özellikle  ikizler uyanıp bana bir  günaydın dediklerinde hakikaten büyük keyif alıyorum , onlar konuştukça kalabalık aile olmanın tadına varıyorum!
Araba yolculuğunu hiç sevmiyorlar malesef !Henüz onlarla tatile gitme fırsatımız olmadı ama gelecek yaz  rahatlıkla arabayla gidebiliriz diye tahmin ediyorum.


12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?

İlk 9 ay , ayrı ayrı BebeConfort  kullandık sonrasında ise ikiz arabası kullandık ancak şimdı ise heryere yürüyorlar arabaya binmiyorlar.


13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

İnsanlar çok farklı malesef !Motive edenler kadar bir o kadar da  demorolize edenler var etrafta.
Ben ikinci yazdığım kısımla pek  muhatap olmuyorum gülüp geçiyorum aksine yanımda  beni mutlu eden ve güldüren insanlar  olmalı diye düşünüyorum.


14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?

Tek çocuklu  ve ikiz çocuklu anneliği  yaşamış biri olarak kesinlikle bu durum çocuğun  özelliğine göre değişir diyorum.Kızım şuanda  9 yaşında ama inanın bana bebekliği de  çocukluğu da  ikizlere göre çok daha zor ve halen daha zorulukları devam ediyor.


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Defne ve Derin by GeCe