Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Ocak 2014

"Türgök" Projelerini Duydunuz Mu?

 TÜRGÖK ; Türkiye'nin ilk Görme Özürlüler Kitaplığı
Üyelerine sesli ve Barille (kabartma) baskılı roman, ders kitabı, ÖSS,KPSS, SBS, açık öğretim (lise, ilköğretim) soru bankaları ve sınav testleri hazırlıyorlar. Ayrıca Barille kabartma olarak, ilköğretim 1.kademe öğrencileri için “Yavru Balarısı” dergisi, 2. kademe öğrencileri için “Balarısı” dergisi yayınlıyorlar. Bunlara ek olarak lise öğrencileri ve yetişkinler için de sesli MP3 formatında “Arkadaş” dergisi yine aylık yayın organları arasında.

Bildiğimiz kütüphanelerden  en farklı yanı ise  tüm bu yayınların talep edenlerin adreslerine ücretsiz gönderilmesi ve yine karşı tarafa masrafsız olabilmesi için adres kartı ve puluyla birlikte ulaştırılması. Yani görme engelli  üyeler kütüphane hizmetini evlerinde alıyorlar.

 Bu kütüphanenin kurucularından Tülay Hn. “Daha fazla kaynak yaratma ve daha fazla kişiye de ulaşmak lazım. İnsanlar bizim varlığımızdan haberdar olmazsa biz onlara nasıl ulaşacağız?” diyor.




Ben ,sevgili Defne Ongun Müminoğlu sayesinde  sürekli yeni projeler üreten TÜRGÖK 'ten haberdar oldum. Mesela en tazesi “Notalarıma Dokunuyorum.” Gerçekleştirecekleri Kabartma Nota Yazılım projesi sayesinde müzik alanında eğitim almak isteyen gençlerin ya da çeşitli yerlerde çalışarak müzik yapan görme özürlü kişilerin yolları açılacak. Müzikte ilerleyebilecekler. Önlerindeki bir engel daha kalkmış olacak.

Bu sene TÜRGÖK’ün 10.yılı! 10 yıldır canla başla çalışıyorlar.

Peki başka neye ihtiyaçları var TÜRGÖK’ün?
  • Daha çok ders kitabına ihtiyaçları var
  • Bir kargo firmasının sponsorluğuna ihtiyaçları var (ya da kargo masraflarını karşılayacak bir sponsora ihtiyaçları var)
  • Daha çok çocuğa, gence, görme özürlü yetişkine ulaşmaya ihtiyaçları var ki onlar da bu hizmetlerden faydalansınlar
  • Elbette tüm bu tarz gönüllü hizmet veren kurumlarda olduğu gibi en çok “Nasıl yardımcı olabiliriz?” denilmesine ihtiyaçları var!

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Defne ve Derin by GeCe