Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Şubat 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 21 - Gökçe Karakaya Gül

İKİZ HİKAYELERİ 'nde bu  kez Ankara'dan yeni anne olmuş biri var!
 Henüz çok küçük olan Kaan ve Arhan'ın  annesi sevgili Gökçe halihazırda yaşadıklarını paylaşıyor !



1-) ikiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin? Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

Hamile olup olmadığımı öğrenmek için kan testi yaptırmaya gitmiştim. Sonucu alır almaz internetten sonuçta yazan değerlerin ne anlama geldiğini sorguladım yalnız emin olmak için bana sonucu veren sekretere sonucu teyit ettirdim ve kendisi de bana sonucun pozitif çıktığını yani hamile olduğumu söyledi. Bu haber üzerine gözlerim doldu ve hemen eşimi aradım onun da sesinden gözünün dolduğu anlaşılıyordu. Sonuçtan emin olmak için hemen doktorumun yanına gittim doktorum ve hemşire de hamile olduğumu teyit edip beni tebrik ettiler. Hatta sonuca göre kan değerlerimin yüksek çıktığını bunun ikiz gebelik olabileceğini söylediklerinde hem şaşırmış hem daha da mutlu olmuştum. Doktorum bir sonraki kontrolde kesenin görünüp görünmediğini ve bebeğin kalp atışlarının olup olmadığını bana bildireceğini söyledi bende bir sonraki kontrole kadar heyecanla bekledim. Doktor çıkışı annemle babamın yanına gittim ve onlarla da bu mutlu haberi paylaştım onlarda çok sevinmişlerdi.


2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor, senin gebelik dönemin nasıl geçti? Herhangi bir sorun yaşadın mı?

Bir sonraki kontrolde doktorum iki tane kesenin olduğunu söyleyince çok mutlu olmuştum. Ancak kendisi bana ikiz gebeliğin aynı zamanda riskli gebelik olduğunu ancak boyumun uzun olması sebebiyle ( espri yaparak!!! ) ikiz taşımamda bir sorun yaşamayacağımı ama hep dikkat etmem gerektiğini belirtti. İkiz gebelik olduğu için ben de  doktorumun tavsiyelerine hep uydum normalde senede 2-3 kere yurtdışı tatillerine giderken gebeliğim süresince bu  tatilleri  askıya aldım.
İkiz gebelik olduğu için karnım da çok çabuk büyüdü. Gebeliğimin 6. haftasında mide bulantıları yaşamaya başladım ve gebeliğimin 21.haftasına kadar her gün çok yoğun şekilde devam etti. Su içmek bile beni rahatsız etmeye başlamıştı. Gebeliğimin 28. haftasında ise erken doğum riski yaşadım ve 2 gün hastanede yatmak zorunda kaldım. İlk gün hastanede doğumhanenin tam yanında müşahede odasına almışlardı. Açıkçası o gün erken doğum olacak diye biraz korkmuştum. Bu süre zarfında Başkent Hastanesi doktorlarından Prof. Dr. Esra Kuşcu, Prof. Dr. Filiz Yanık ve riskli-ikiz gebeliklerde uzman olan Prof. Dr. Hulusi Bülent Zeyneloğlu çok yardımcı oldular. Bu vesileyle kendilerine teşekkürü borç bilirim. Erken doğum riskine karşı bana ilaç verildi ve bebekler için akciğer geliştirici iğne yapıldı. Ertesi gün beni normal odaya aldılar ve 2 günün sonunda  sürekli dinlenmem şartıyla taburcu edildim. Bende 28. Haftadan itibaren evde sürekli dinlendim ve hareketlerime dikkat ettim.


3-) Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler? Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu? Bebeklerin doğum kilolarını ve isimlerine ne şekilde karar verdiğini de paylaşmak ister misin?

Bebeklerim 35+5 te epidural sezeryanla dünyaya geldiler. İkiz bebeklerin genelde 1 ay daha erken doğduklarını bildiğim için zaten  her an doğumu bekliyordum ama yine de o gün bizim için sürpriz oldu.

Eşimin adı Hakan olduğu için, Hakan’ın oğlu anlamına gelen Kaan ve yine hükümdar anlamına gelen Arhan’ı bebeklerimize isim olarak seçtik.


4-) Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

Doğumun üzerinden yaklaşık 3 ay geçti kilolarımın çok azı kaldı. Doğum sonrası ilk bir hafta dikiş ağrılarım vardı onun dışında bir sorunum olmadı. O dönem nerdeyse hiç uyumadım diyebilirim çünkü bebeklerin 2 saatte bir beslenmesi gerekiyordu ama henüz emme refleksleri gelişmediğinden çok yavaş besleniyorlardı!İşte  bu sebeple beslenme saatlerinin döngüsünden dinlenmeye vakit kalmıyordu.




5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???

Çoğu ikiz annesinde olduğu gibi bende anne sütü ve devam sütü takviyesi ile bebekleri beslemekteyim.


6) Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler ?ikisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?

Bebekler şu anda ayrı beşiklerde benim odamda yatıyorlar. Bebekleri 6-7 aylıkken kendi odalarına taşımayı düşünüyorum.


7-) Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkiz annesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

İkiz annesi olmak gerçekten çok güzel ve çok özel bir duygu! İkiz bebeklere sahip olmanın bir avantajı da bebeklerin kardeşiyle birlikte büyürken hep yanında birinin  varlığını hissetmesi bence.

Bazı ikiz anneleri iki bebeğe de yalnız  bakıyor ve onları gerçekten de tebrik ediyorum. İkiz annesi olmanın en zor tarafı  bence her zaman bir kişiye muhtaç olmak ve uykusuzluğun ikiyle çarpılması :)


8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

İki bebek aynı anda ağladığında hangisine önce bakmalıyım, hangisini önce kucağıma almalıyım sorunu ortaya çıkıyor. Bu durumda aslında biraz rahat olmak lazım ama maalesef olunmuyor. Bazen biri kucağımdayken diğeri de sanki anlıyormuş gibi masum bir halde bana bakıyor ve sanki anne beni de kucağına al der gibi ifade takınıyor işte o zaman da insanın içi bir tuhaf oluyor. İkisiyle de eşit ilgilenmeye çalışıyorsun. Bazen acaba diğer bebekle daha çok mu ilgilendim düşüncesi insanı yoruyor.


9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?

Şimdilik sağolsun annelerimiz yardımcı oluyor ayrıca  gündüzleri gelen bir bakıcımız var ama ilerleyen zamanlarda yatılı bakıcıya geçmeyi düşünüyorum.


10)İkizlerden sonra, sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
İş hayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?

İkizlerden sonra özel hayat ve sosyal hayatı ister istemez belli bir süre rafa kaldırmak gerekiyor. Şimdilik izindeyim, iş hayatımdan tamamen çıkmadım. Özel ofiste avukat olduğum için 2,5 ay sonra işe başlamayı düşünüyorum. Kendim veya eşimle dışarı çıkabilmek için, iki bebekle ilgilenilebilmesi için evde her zaman en az iki kişinin olması gerekiyor. Bu da her zaman mümkün olamayabiliyor. Bazı durumlarda gerçekten de duş almak ve kahve içmek lüks haline gelebiliyor. Gerçi bu yaşıma kadar sürekli gezdim sosyal ve özel hayata biraz da ara versek sorun teşkil etmez. Önemli olan ikiz bebeklerim.


11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Şimdilik küçük oldukları, havalar da soğuk  ve üstelik  grip salgını olduğu için ikizlerle dışarıda az vakit geçiriyoruz. Havalar ısındıkça dışarıda daha çok vakit geçirmeyi planlıyorum. Tatile de ilk kez bu yaz tatilinde çıkmayı planlıyoruz. İkiz bebek, her malzemenin iki tane taşınması demek bu da ister istemez bebek çantasını ağırlaştırıyor. Ama olsun hayat, ikizlerle güzel!


12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?

Biz hafif olması sebebiyle iki tane Quinny Zapp Extra bebek arabası satın aldık. Ancak yazın bir tane de baston puset almayı düşünüyoruz. Duruma göre hangisi kolayımıza gelirse onu yanımızda götürürüz.


13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

Tamam biraz zorlukları var ama hiç acınılacak bir durum değil aksine özenilecek bir durum. Bizler seçilmiş özel anneleriz. İki bebekte bir çırpıda inşallah büyüyecek.


14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?

Arkadaşlarım tek çocuktan bile hep şikâyet ederlerdi. Uykusuz kaldıklarından ve diğer zorluklarından bahsediyorlardı. İkiz bebek sahibi olunca tek çocuk bakmanın oldukça kolay olduğunu anlıyorsunuz. En basitinden tek bebeği  haftasonu iki saat babaya bırakılıp dışarı çıkma imkânınız veya o süre zarfında uyuyup dinlenme imkanınız olabilir. Ancak iki bebeğin tek kişiye bırakılıp dışarı çıkılma ihtimali yok malesef. Şimdi tek çocuk sahibi olanlar kızabilir ama tek çocuk hiç çocuk denilebilir.


15)İkiz bekleyen annelere tavsiyelerin neler ?

Hamilelik döneminde bol bol uyusunlar :)

1 yorum:

  1. Daha minik kuzuymuş ama Kaan'la Arhan. Sağlıkla büyürler inşallah.. İkiz annelerinin deneyimleri ne çok benziyor birbirine.

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe