Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Şubat 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 22 - Nuriye Çalış

İKİZ HİKAYELERİ 'nde bu kez gebelik döneminde yaşadığı zor günlere rağmen, her iki oğlunu da sağlıkla kucağına alan bir ikiz annesi var!
Bu paylaşımların en güzel yanı;anne adaylarına pozitif anlamda moral olması kimi zaman da ürün ya da davranış tercihleriyle ilgili fikir vermesi.
İşte Nuriye'nin hikayesi de her ne kadar kötü günler geçirseniz de ,dünya size kapkaranlık olsa da ümidinizi kaybetmeden sabırla o mucize buluşmayı beklemek için çok güzel bir örnek!

Metehan ve Batuhan'ın annesi sevgili Nuriye anlatıyor ...




1) ikiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

İlk başta inanamadım tabiki. Kendimi çok tuhaf hissettim, şok oldum. O gece hiç uyuyamadım sabaha kadar nasıl kaldırıcam bu yükü,erken doğup kuvöze girecekler mi diye düşünüp durdum. Sonraki günler alıştım, olayı idrak ettim ve eşimle birlikte ailelerimize söyledik.Herkes çok şaşırdı ama adeta bir kutlama havasında geçti o gün,çok güzel karşıladılar.

2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?

Hamileliğim boyunca moralim çok düzgündü,mutluydum.Taa ki 7. ayımda Preeklampsi (Gebelik Zehirlenmesi) ve yüksek tansiyonla tanışana kadar.Son bir ayım hastanede müşahede altında geçti ve gerçekten benim için zor ve yıpratıcı bir dönem oldu.Çocuklarım her an karnımda ölebilir korkusuyla yaşamak çok zordu!Bu dönemde her 3 saatte bir tansiyonum ölçülüyor ve ayrıca ultrasonla bebeklerin son durumuna bakılıyordu.Allah kimseye yaşatmasın o günleri, hiç hatırlamak bile istemiyorum.


3)Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler?Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu? Bebeklerin doğum kilolarını da paylaşmak ister misin?

35+5 de bir salı gecesi (04/09/2012) 23:30 da bebeklerin durumu tehlikeye girince ani bir kararla hemen doğuma alındım.Geceyarısı doğum yapmak gerçekten çok zormuş. Metehan'ım 1890gr. Batuhan'ım da 2200gr. dünyaya geldiler.


4)Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

Çok kötüydü.Doğum esnasında kanamam olmuş ve doktorlar çok zor durdurmuşlar.O yüzden sabaha kadar kontrol altında tutuldum, normal odaya geçemedim.Herkes hastanede 1 gece kalırken ben 3 gece kalmak zorunda kaldım. Yüksek tansiyondan dolayı gözlerimin kör olma olasılığı olduğu için beni karanlık odada tuttular ve çok az kişiyle görüşebildim. Vücudum neredeyse 2 katı kadar şişti, hareket edemez hale geldim. Sonra sonra vücudumdaki şişlikler yavaş yavaş indi ve hayatım düzene girdi. Ama o dönemde hissettiklerimi ,psikolojimi anlatmaya ne kelimeler yeter ne de cümleler...

Gebeliğim boyunca diyetisyen kontrolünde beslendim ve 13 kilo aldım. Şuanda da yaklaşık 3-4kg fazlam kaldı.


5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ??? Süt pompası olarak hangi marka ve modeli tercih ettin?

Çok küçük doğdukları için emme refleksleri yoktu.İlk başlarda sağarak anne sütü ve devam sütü ile beslendiler. Sonra emmeye başladılar ama takdir edersiniz ki biberondan içmeye alışan bebek pek anne sütünü emmek için uğraşmaz oldu. 5 ay kadar anne sütü aldılar . Sonrasında devam sütüyle beslendiler.






6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler ?
İkisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?


İlk 3 ay kadar her ikisi de benim odamdaydı. Sonra birini dönüşümlü olarak ayırdık.8 aylık olduklarından beri de ikisi de aynı odada bizden ayrı uyumaya çalışıyorlar. Çalışıyorlar diyorum çünkü halen gece uyku düzenleri yok. Özellikle Metehan'ın...


7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkizannesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

İkiz annesi olmak kesinlikle bir ayrıcalık.Olmayanın özlemle baktığı ,Olanın da olmayanlara özlemle baktığı bir gerçek :)

Şaka bir yana çok zor ama çok zevkli bir süreç aslında. Aynı anda ağlamaları,uyanmaları,acıkmaları ve kucak istemelerini saymazsak aynı anda sana koşarak sarılan iki evlat bütün dünyaya bedel bence.

Ve çok şanslılarki doğuştan bir arkadaşa sahipler.Onların birarada oynamaları,birbirlerine gülmeleri evimizin neşe kaynağı olmalarını sağlıyor.


8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

Ahh o vicdan terazisi yok mu?

Aynı şeyi isteyen iki evladına önce hangisine vereceğini düşünmek kadar zor bir karar yok bence.İkiz olmak öyle bişey ki birbirlerini beklemeyi de öğreniyorlar aslında. Sıranın kendisine geleceğini biliyorlar ve sabırla bekliyorlar.Ben her ikisine de eşit davranmaya ve çevremdekileri de aynı şekilde davranmaları için sürekli uyarıyorum.



9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?

İkiz annelerinin kesinlikle bir yardımcıya ihtiyacı var ,benim de yardımcım var.Hem psikolojik hem de biyolojik açıdan bebeklere tek bakmak insanı gerçekten çok yoruyor. Bir annenin psikolojisi iyi olmalıki mutlu bireyler yetiştirebilsin yoksa anne yorgun ve uykusuzken çocuklarına verimli olamaz diye düşünüyorum.



10)İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?İşhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?


İkizlerden sonra işimden ayrıldım.Evde yardımcıyla birlikte çocuk büyütüyorum. Ailemle aynı şehirde yaşadığımız için arasıra çocukları onlara emanet edip dışarıya nefes almaya çıkabiliyoruz. Bazen tek başıma bazen de eşimle birlikte çıkıyoruz.


11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Çocuklarım 16 aylık ve ben artık herşeye alıştım.Hep planlı yaşamak zorundayız yoksa hiçbir şeye hiçbir yere yetişemeyiz. Herkes hayret ediyor ikizlerin olduğu halde nasıl üşenmeden dışarı çıkıyorsun diye ama ne yapalım bu da bizim hayatımız ve bir şekilde bu hayata adapte olmak zorundayız yoksa bu hayat çekilmez.


12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?

İkiz arabası kullanıyoruz. Çok hafif ve iki defa katlandığı için Sunny baby marka aldık ama şimdiki aklım olsa başka bir marka alırdım.


13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

O acıyan bakışlara da alıştım. Hatta o bakışların altında hafiften imrenme de gördüğüm için beni çok etkilemiyor aksine gurur bile duyuyorum hem kendimle hem de çocuklarımla. Her yiğidin harcı değil ikiz doğurup büyütmek! Allah dağına göre kar veriyor sonuçta.Biz başarmaya çalışıyoruz Rabbim herkese bizim gibi başarmayı nasip eder inşallah!


14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?

Kim dediyse çok doğru demiş. Bazen tek çocukla vakit geçiriyorum ve gerçekten bir elin nesi var iki elin sesi var misali herşey su gibi sessiz akıp geçiyor. Tek çocuklular hiç kızmasın ama tek çocuk gerçekten hiç çocukmuş. Ne kadar zor olabilir ki en fazla uyutursun uyur...öbürü de uyuyacak derdi yok, uyandıracak derdi yok...O kadar...


15)İkiz bekleyen annelere tavsiyelerin neler ?

Hiç gözleri korkmasın. Başta biraz zorlanabilirler ama giderek herşey kolaylaşıyor ve bize onları keyifle izlemek kalıyor.


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Defne ve Derin by GeCe