Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Şubat 2014

İkiziyle küçükken "Gizli İkiz Dili" ile konuşan Müge anlatıyor!

Daha önce ikiz bebekler arasında rastlanan Gizli İkiz Dili 'nin ne olduğuna dair bir yazı yazmıştım!Merak edenler buradan tıklayıp okuyabilirler!


Bu gizli ikiz dilini kendi aralarında oluşturup konuşan ikizler açısından aslında başlı başına çok büyük bir zararı yokmuş gibi görünsede malesef aralarındaki bu enteresan dil sayesinde kimi zaman başkalarıyla olan iletişimleri zarar görebiliyor kimi zamanda kendi anadillerini düzgün konuşma süreçleri çok uzuyor.

Küçükken ikiziyle konuştuğu gizli ikiz dilini ve bununla  ilgili ailesinin nasıl çözüme ulaştığını anlatan sevgili Müge'den gelen çok önemli bir deneyimi  paylaşmak istiyorum sizlerle;


" Blogundaki  gizli ikiz dili ile ilgili yazıyı okuyunca, annemin de desteğiyle sana  bu maili atıyorum.

29 yaşındayım ve erkek bir ikizim var.
Benim şimdi 19 aylık olan kızım 3 kelimeli cümleler kurmaya başladı bile oysa ikizim ve ben uzun süre konuşmamışız!

Ben ve ikiz kardeşim 4,5 yaşında konuşmaya başlamışız. Nasıl mı?




Gizli ikiz dili sebebiyle. Annem ,benim kızımın şuanki anlamsız kelimeler kurmaya çalışmasını ya da kimi zaman anlaşılmaz bazı şeyler söylemesi gibi  değil aksine bebeklerin ilk konuşmaya başladığındaki kelimelerden  çok farklı  bir dil ile konuştuğumuzu, kendi aramızdaki diyolağa dışarıdan kimseyi katmadığımızı hatta kendi yaşıtımız olan  başka bebeklerle de bu dil sebebi ile anlaşamadığımızı belirtiyor.

O dönemin imkanlarıyla ,bizden 22 aylık büyük  ablamla beraber üçümüzü küçük bir evde tek başına yetiştirdiğinden ve  internet vs.gibi bir bilgi kaynağı olmadığından  uzun süre durumu anlayamamışlar.
Hatta bu uzun süre sonunda ,benim  çocuklarım herhalde zihinsel engelli  diye inandığı  dönemde psikolog ve  pedagoglardan destek almaya karar vermişler.

Bunun öncesinde elbette araştırmışlar, farklı doktorlara danışmışlar hatta  kafamıza eeg çekimi için elektrotlar mı bağlanmamış, hastane hastane dolaşıp  testlerden mi geçmemişiz,türlü türlü tetkiklerle mi uğraşmamışlar vs ...

Ama malesef bunlarla istenilen sonuca ulaşamamışlar!

Gittikleri ikiz pedagogu bizleri görür görmez derhal bu çocukları ayırın , mümkünse yaşadıkları evlerini de ayırın diyerek farklı bir çözüm önermiş.
Bizi ayırdıkları hafta annem ve  babam ağlamalarımız , huysuzluklarımız sebebiyle oldukça zorluk çekmişler.

Ayrılık döneminin 2. haftasında o zamana kadar  “su”  bile demeyen 2 koca bebek olarak ben ve ikizim  beş heceli kelimeleri hatasız kullanmaya, uzun cümleleri ise ufak  hatalarla kurmaya başlamışız.

Bu durum hayatımızın devamında sürmemiş, 3 hafta sonra tekrar buluştuğumuzda daha önce konuştuğumuz o gizli dile başvurmamışız. Hayatımızın daha sonrasındaki süresinde de bu sebeple herhangi bir iletişim sorunu yaşamadığımız gibi ,her ikimizin okul hayatı da gayet başarılıydı.
Hatta böyle bir farklı tecrübeye rağmen kompozisyon derslerinde hep 5/5 ya da 100/90+ alırdık.

Kısacası ;bize oldukça zarar veren birbirimize bağımlı hale getiren gizli ikiz dilimiz ,hayatı bir dönem annemle babama  dar etmiş ancak ikizlerden birisi olarak ben bile hiç hatırlamıyorum nasıl birşey olduğunu hatta o döneme ait video kayıtlarını izlediğimizde ne dediğimiz anlaşılamıyor ama biz garip bir dilde sohbet halindeyiz!
Buarada bu konuşma sorunu çözülüp biz normal konuşmaya başladıktan  kısa bir süre sonra aramızda  çok esaslı  kavgalar da başlamış saç çekmek ,ısırmak ,  vurmak suretiyle zarar vermek vb.gibi ...
Açıkçası ilgisi var mı bilemiyorum ama belki de konuştuğumuz gizli dil aynı zamanda aramızda gizli bir bağdı ve bozuldu belki de büyümeyle birlikte bu  tamamen dönemsel bir tesadüftü!"


Müge'ye bu çok değerli paylaşımı için tekrar tekrar teşekkürler!

1 yorum:

  1. Ne kadar da şirin bir blog! :) İkizlere ayrı bir ilgim vardır, bayılıyorum.. :) Allah herkese nasip etsin :)

    Bana da beklerim! :)
    http://vintage-witch.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe