Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Mart 2014

Çocuklarda strese bağlı egzama olur mu demeyin! Bizde oldu ...

Evet!Aynen yazının başlığında okuduğunuz gibi henüz 27aylık olan kızım Derin'in saç derisinde strese bağlı egzama oldu!
Bundan yaklaşık 3ay önce rutin kontroller ve aşılar için doktora gittiğimizde,o dönemde çok hafif görümde olan  kafasındaki  konağa benzer kabuklar için su değişikliği ya da şampuan değişikliğinden dönem dönem olabileceğini buna uygun şampuan kullanımı ile geçebileceğini söylemişti doktorumuz.

Açıkçası 2yaşına kadar cildinde buna benzer bir sorun olmadığından bu sebepler  aklıma yattı çünkü tam da o aylarda yeni eve taşınmış ve  ne tesadüfdürki her zaman kullandığımdan farklı bir şampuan denemiştim.
Ben de mevcut şampuanu bırakıp, Derin için farklı bir seboreik dermatit şampuan  kullanmaya başladım ancak birara kabuklar daha yumuşamış olsa da malesef  tamamen geçmedi!Genel görüntüsü yenidoğan bebeklerde görülen konaktan farksız o da uyuduğunda ancak bakabiliyordum elimde ışıkla yoksa uzun uzun incelememe asla izin vermiyordu!

Buarada aman çocuklar grip olmadan şu kışı geçirelim derdiyle doktora götürme işini de bilerek erteledim malum hastanelerin çocuk kliniği ateşli çocuktan geçilmiyor...

En sonunda baktım geçecek gibi değil cumartesi doktora gittik ,Ayla hn saça dokundu ve kabukla birkaç saç teli elinde kalınca bu konak ya da geçici bir alerjik reaksiyon değil daha farklı bir mantar vs rahatsızlığı olabilir diyerek hemen bizi cildiyeye yönlendirdi.

Cildiye uzmanı dış etkenlerle değil tamamen strese bağlı egzama olduğunu söyleyince ,eşimle yine ilk aklımıza gelen elbette ikizler arasındaki kıskançlık  mevzusu oldu.

2yaşında bir çocuğun başka ne stresi olabilirki dediğimde doktor ;daha önce bu yaşta yine küçük bir hastasının konuşamadığı için saç derisinde şiddetli egzama olduğunu hatta sonrasında yapılan testlerde çocuğun işitemediği için konuşamadığı ama bu sebeple de hissettiği baskıdan saç derisinde egzama olmuş!



Özellikle tam kafasının üstünde iki yerde yoğunlaşan bu egzama belirtisinin saçkıran gibi o bölgedeki saçları döküp dökmeyeceğini sordum doktora ;  o şekilde bir açılma yaşamazsınız ancak tel tel tedavi sürecinde dökülmeler olabilir demişti.Tedavi amaçlı iki ayrı solüsyon verdi ve Defne için halihazırda kullanmakta olduğum mustela şampuana devam etmemi söyledi.Akşam ilk ilacı sürerken resimde gördüğünüz gibi zaten kısa olan saçlarından bir kaç kıl köküyle birlikte elimde kaldı :(

Nasıl üzüldüğümü anlatamam hani bazen saçının bir teline zarar gelmesin deriz ya biz anneler işte saçları elimde kalınca ben de öylece kalakaldım!Tabiki çaresi olmayan bir hastalık değil bu ama ana yüreği işte!

15gün sonra kontrol randevumuz var umarım o zamana kadar geçmiş bitmiş olur ancak ikizler arasındaki (kardeşler arasında da aynı dert var )  bu hassas dengeyi tutturana kadar işimiz iş onu bir kere daha anladım diyebilirim!

12 yorum:

  1. çok geçmiş olsun..

    bende de genetik egzama var..benzer problemleri yaşıyorum..ama dikkat edince tekrarlamıyo :) umarım defne'nin ki bi çabuk geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler
      Rahatsızlığı olan Defne değil Derin ancak genetik mi yoksa altında yatan farklı sebepleri mi var aslında bizi üzen biraz da o oldu

      Sil
  2. çok zor bir durum, bize söyleyemedikleri neler var kimbilir, bende oğlumun bacağında geçen gün küçük bir kuruluk yada benzeri birşey gördüm, takipteyim bakalım, ilerlerse götüreceğim.Bende stresten olabileceğini düşündüm, belki de hamile olduğum için bile olabilir .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi dünyalarını kendileri gibi küçük zannetmemek lazım aslında
      her yeni jenerasyon bir öncekine göre bambaşka hakikaten... düşündükleri ,hissettikleri ve yaptıklarıyla bir değil birkaç adım önden gidiyorlar adeta :)

      Sil
  3. offff minicik kuzunun bile stresi var yarabbim.inşallah en kısa sürede atlatır defne kuzusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler!inşallah en kısa zamanda geçecek :)

      Sil
  4. oyyyyyyyyy ıınanmıyorum kuzum benımmmm ne stresın var senınnnn ..hemen gecsın bıtsın ınsallah

    YanıtlaSil
  5. Hayat çocuklar için de zor demekki, tez vakitte iyileşmesi dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler! başettikleri düşünceler ve hisler resmen boylarından büyük!

      Sil
  6. :((( Okurken gözlerim doldu inanın çok geçmiş olsun.Allah dermansız dert vermesin.Hem o saç teli hem saçının teline zarar gelmesin cümleniz beni çok etkiledi.:( Biz de de var alerjik bişiler ben 3 yaşı bekliyorum cildiye için yaşam kalitesini çok düşürmediğinden.Kolaylıklar dilerim size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inşallah sizinki de önemli birşey çıkmaz
      "çaresiz dertler verip derman aratmasın Allah" derler ya hani elbette öyle çözümsüz çaresiz bir dert değil ama saç teli elimde kalınca resmen içimden birşeyler koptu sandım :(

      Sil

Special design for Defne ve Derin by GeCe