Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Mart 2014

Derya Coşkundeniz'in kitabı "İKİZLERLE HAYAT" çıkıyor...



1) İkiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?

Sırasıyla; korku, heyecan, mutluluk, gurur ve tekrar korku :)

2) Gebelik ve doğum sürecinde herhangi bir olumsuzluk yaşadın mı? Yoksa ikiz olmasına rağmen her şey sorunsuz ilerledi mi?

İlk 3 ay midem bulandı fakat kusmadım. Ne kilo aldım, ne de verdim. Sonraki 3 ay çok enerjik ve hareketli geçti. Hiç sorun yaşamadım, taa ki 31. haftaya kadar. Erken doğum riskiyle 1 hafta hastanede, 1 hafta da evde istirahat etmek zorunda kaldım. Sezeryanla doğum yapanların hiç doğum sancısı çekmediği söylenir ya, ben o sancıyı 10 gün çektim. Üstelik ilk 2 gün yarım saat aralıklarla doğum sancısı çekiyordum. Sonra işler yoluna girdi, 37. haftaya kadar sabredebildik birlikte.

3) İsimlerine ne şekilde karar verdiniz?

Eşim Mavi ismini çok sever ve kız ya da erkek, bir çocuğumuz olursa adını Mavi koymayı önermişti. İkiz olacaklarını öğrenince Mavi ismiyle uyumlu olsun diye Derin adını da ben seçtim. İlk doğan Derin, ikinci doğan Mavi olacaktı ve böylece isimlerine henüz doğmadan karar vermiş olduk.





4) "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir diye sorsam?

Biz annelik serüvenine zordan başlıyoruz. Her kadın ilk annelik tecrübesinde elbette acemi olur. Bir tane bebeğin neden ağladığını öğrenene kadar tecrübe etmek gerekiyor. Aynı anda ağlayan bebekleri sakinleştirmek, soğukkanlı olmak ve sürekli enerji depolamak en zor kısmıydı. Bebeklerle iletişim oturmaya başladıktan sonra, üstümde gezinen iki minik bebek ve onların sevgisini hissetmek dünyanın en özel duygusu bana göre.


5) İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı? Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

Konuşamadıkları dönemde onlar adına karar vermek gerekiyor. Aynı meyve suyundan her ikisinin de eşit miktarda alması lazımmış gibi geliyor anneye. Halbuki birinin meyve suyu sevmediği fikri aklımıza gelmiyor. Biz ikisinin de eşit miktarda vitamin almasına odaklanıyoruz o sırada. İkiz annelerin hesap kitap işleri o yüzden bitmiyor. Hep söylüyorum, adalet tanrıçası Themis'ten bile daha adaletli davranmazsak içimiz rahat etmez. Bu durum, onlar konuşmaya başlayıp, kendi isteklerini dile getirdiklerinde hafifledi biraz olsun.

6) Şu anda kızların kaç yaşındalar ,birbirleriyle olan ilişkileri nasıl?

Yedikleri, içtikleri ya da yaptıkları herhangi bir şey için ikisi birbirine seçimleri ile ilgili müdahalede bulunuyor mu?

Kızlar 4 yaşına girdiler. Aralarında muazzam bir sevgi ve bağlılık var. Biri hasta olduğu için okula gidemese, akşam kardeşi gelene kadar onun için bir şeyler yapmak istiyor. Kek, poaça ya da bir resim mesela. Diğeri de okuldan eve mutlaka bir oyuncak taşıyor kardeşi için. Eve gelir gelmez ilk iş kardeşini arıyor gözleri. Birlikte uyum içinde oynayabildikleri gibi, bazen ayrı odalarda farklı oyunlar kurdukları da oluyor. Birbirlerinin seçimlerine müdahale etmezler ama özellikle Derin daha baskın bir karakter olduğundan, Mavi'yi yönlendirdiği olur. Çatışma elbette her kardeşte ve ikizde olduğu gibi bizde de oluyor. Yine de (çok şükür) çok büyük ve şiddetli kavgaları olmuyor.

7) Fikir ayrılığı yaşadıkları noktada ,hakem olup arayı bulmayı mı, yoksa tamamen tarafsız kalıp olayı kendilerinin çözmesini mi beklersin?

Şikayetle bana gelmelerini engelliyorum. Hakemlik yapmayı sevmiyorum. İşin içinden çıkılamaz noktada eğer birbirlerine çok bağırıp ağlattılarsa, birbirlerinden özür dilemelerini istiyorum. Sonra sorunu birlikte çözüyoruz.

8) Kitap fikri nasıl ortaya çıktı? Hazırlık aşaması ne kadar sürdü?

Kitap fikrini kafama sokan sevgili yayıncım Yelda Cumalıoğlu'dur. Yazdıklarım hep arşivliydi zaten. Ama benim internette yazdıklarım yetmezdi. Daha fazla araştırma yapmak ve konusunda uzman kişilerle de görüşmek gerekiyordu. 1 yılda tamamlandı kitap. 2 çocuk, aile, gazete derken, vakit bulabildiğim her zamanı kitaba ayırdım.


9) Hangi yayınevinden ne zaman çıkıyor?

27 Mart Perşembe günü Destek Yayınevi etiketiyle tüm kitapçılarda olacak. Bu da doğum yapmak gibi bir şeymiş meğer. Heyecanımı tarif edemiyorum.

10) Bu kitap belki de kızlarınız için en kıymetli hediyelerden biri, ileride okuyunca neler hissedecekler?
Umarım güzel şeyler düşünürler. Sevgiyle büyüyen çocuklar onlar. Dilerim hayatlarında onlara sevgiyi cömertce verecek insanlarla karşılaşırlar.

11) “İkizlerle Hayat” kitabında, ikiz anneleri olarak bizler tebessümle okuyup kendi yaşantımızdan kesitlere rastlayacak mıyız?

Ahtapot olma durumunu, ayak parmaklarımızı bile kullanabilme yeteneği edindiğimiz zamanları, ya da ikizlerle 2 yaş sendromu yaşadığımızda hissettiklerimizi düşünürsek mutlaka her ikiz annesi kendilerinden bir şey bulacaklardır.


12) İkiz bebek bekleyenler için tavsiye niteliğinde bir başucu kitabıdır diyebilir miyiz?

Kitap aynı zamanda ikiz bebek bekleyen tüm anne adaylarına pratik bir rehber olma özelliği taşıyor. Birbirinden kıymetli 6 uzmanla birlikte oluşturduk kitabı. Aromaterapistinden  çocuk hekimine, pedagogundan psikiyatristine, kadın doğumdan  yeni doğan uzmanına kadar çok kıymetli isimlerden yardım aldım kitabı hazırlarken.

13) Size kitaplarını imzalatmak isteyenler için imza günleri, kitap üzerine söyleşiler ne zaman başlayacak?

Nisan ayındaki İzmir Kitap Fuarı'nda olacağım kısmetse. Ondan önce nerelerde olacağımı ve her türlü etkinlik haberlerini hem sosyal medyadaki kişisel hesaplarımdan, hem de posta.com.tr 'deki köşemden sıkça duyuracağım. Çok fazla ikiz annesi ve anne adayıyla buluşmak istiyorum. İkiz bebek büyütmek dünyanın en güzel şeyi bence.


1 yorum:

  1. Merakla bekliyorum bu kitabı. Ikiz için kitap olarak fazla bir kaynak yoktu, bu boşluğu doldurur umarım.
    Dubleanne

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe