Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Mart 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 26 - Emine Aydın

İKİZ HİKAYELERİ'ne sosyal medyadan "Heidi" ismiyle tanıdığınız 3 çocuğu ve bir de kedisi olan  ikiz annesiyle devam ediyoruz.Nazım ve Nidal'ın annesi sevgili Emine paylaşıyor yaşadıklarını... 




1) İkiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin? Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

Planlı bir gebelik değildi. Oğlumun bir kardeşi olmasını çok istiyordum ama niyetim 2 yaşına kadar anne sütü vermekti daha sonrası için hamileliği planlıyordum. Yaz sonuydu ve biz tatildeydik. Eşim oğlumla ilgilenirken ben at ile gezintiye çıkmıştım. Attan inerken başım döndü.  Çok hızlı atladığım için öyle oldu sandım ama yine de içime bir kurt düştü. 2 gün sonra tatil dönüşü doktora gittim 6 haftalık hamileydim ama ikiz olduğunu göremedik. 8. haftanın sonunda kontrolde doktorum muzip bir gülümseme ile ilk gebeliğinde hep istediğin bir şey olacak ama zamanlaması geç oldu galiba dedi. İlk hamileliğimde doktoruma hep sorardım belki ikizdir siz görmemişsinizdir diye. Çok istemiştim ikiz olmasını. Hastane çıkışı ilk önce eşimi aradım yüzündeki ifadeyi göremesem de ses tonundaki şaşkınlık çok komikti. Daha sonra hemen anneme gittim eşimle benden sonra sorumluluğu en çok artacak olan kişi annemdi çünkü. Annem hem korktu hem sevindi;hamileliğim için endişelendi,oğlumun adına kaygılandı,yetişilebilecek miyiz diye telaşlandı.
Her anne gibi bir sürü plan yaptı kafasında.

2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?

Hep söylerim keşke bizim de filler gibi uzun sürse hamileliğimiz. Ben çok sevdim hamilelik dönemlerimi. İçimde bir hatta 2 canlı büyürken kendimi gözlemlemeyi. Belki de sorunsuz geçtiği için bu kadar çok sevdim. Bulantı aşerme vs. yaşamadım. Çalışmaya devam ediyordum. Oğlumla her gün dışarı çıkıp, onu anneme bırakıp, işe geçiyordum. Çok yorucu olmasa da hareketliydi günlerim. İlk hamileliğimde son güne kadar çalışmak gibi hataya düşmüştüm. Ama ikizlerde 32. haftama girdiğim gün hemen izne çıktım. Sonrasında da bol bol yürüyüş yaptım. Oğlumla her gün parka gittik. İkizlerin gelişi için hazırlık yaptık. Çok keyifliydi. 




3)Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler?Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu? Bebeklerin doğum kilolarını paylaşmak ister misin?

37+6 'da doktorum; ikizler hızla kilo alıyor bu durum artık dikişlerin için sıkıntı yaratabilir dedi. 10.04.2012'de ikizler dünyaya geldiler. Nidal 2.600gr , Nazım ise 3.100gr ağırlığındaydı.

4)Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

Mahir de lohusalık depresyonuna girmiştim. Yani bunu da sonradan fark ettim aslında. O dönemde bakımsız ve huysuz bir kadın olmuşum ama ikizlerde çok şükür hiç öyle bir süreç yaşamadım. İlk hafta sarılıktan dolayı dönüşümlü olarak kuvözde kaldılar. Daha sonrasında eve geldiğimizde tabiiki yeni doğan  ikizlerden ziyade benim tüm dikkatim Mahir'in üstündeydi. O üzülmesin incinmesin diye tüm zamanımı onunla geçiriyordum. İkizler de sağ olsunlar sorunsuz olduklarından bu konuda bana destek oldular.  Gebelikte aldığım kilolar,doğum sonrası ilk 6 ay içinde hızla gitti. Fakat anne sütünü kestikten sonra da  aynı hızla geri geldiler.


5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???

Eve geldiğimiz ilk gün hemen 3 saatlik bir beslenme rutini oluşturdum. Her 3 saatte bir süt veriyordum. Hep bu düzende devam ettik. İlk 7,5 ay sadece anne sütü ile beslendiler.


6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler ?
ikisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?

İlk 6 ay bizimle aynı odada yattılar. Daha sonra kendi odalarına geçtiler. İkisi hep aynı odada kalıyordu.  Hatta artık 3 ü aynı odada yatıyor.

7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkiz annesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

Zor kelimesini kullanmak istemiyorum. Temposu hep yüksek bir hayat bizimki. Birbirlerine olan sevgilerini iletişimlerini gördüğüm an kendimi çok mutlu hissediyorum.

8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

Belki tuhaf gelecek ama bu konuda hiç vicdan terazim olmadı. Şunu çok iyi biliyordum ne yaparsam yapayım o denge tutmayacak hep şaşacak. O yüzden bunun üzerine hiç kafa yormadım. O an kim ağlıyorsa onun yanında oldum. Hepsinin aynı anda ağladığında en çok sesi çıkanı ilk önce sakinleştirdim. Yemek konusunda da gramaj hesapları yapmadım. Kim açsa o daha çok yer mantığı ile devam ettim. Nidal, Nazım'a göre her zaman daha tombiş ve iştahlı oldu. Nazım neden böyle demedim. O hep daha az yiyen bir çocuk olacak duygusuna teslim oldum.


9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?

Eğer şartlar müsaitse yardımcı olmalı. İlla bebek bakımı için olmasa bile ev işleri için mutlaka biri olmalıki anne rahat olsun.
İkiz beklediğimi öğrendiğimde de annemin üst katına taşınma kararı aldık. Annem zaten her zaman sonsuz destekti. Sonrasında da ikizler için bir yardımcı başladı. İkizlere yardımcımız bakıyor. Annem de oğlumla ilgileniyor.


10)İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
işhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?

Ben şanslı ikiz annelerindenim. Annemin hep yanımızda olması ara sıra babaanne desteği bir de yardımcı olunca ben hayattan çok fazla kopmadım. Kopmak benim için lüks olurdu. Çünkü oğlumla birlikte zaman geçirmek için sık sık dışarı çıkıyorduk. İkizlerin uyku düzeni genelde erken yat ,erken kalk şeklinde olduğundan akşamları onları uyuttuğumuzda eşimle dışarı çıkıyoruz. İkizler 6 aylıkken işe döndüm. Fakat tam zamanlı bir dönüş olmadı. 2 yaşlarından sonra tam zamanlı olarak çalışmaya başlayacağım. 


11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya, kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Alışılmaz mı?
Hayatınızın her anında sürekli bir hareketlilik var. Bizim bir iki saat parka gidip gelmemiz sırasında harcadığımız enerji ,yaptığımız hazırlık ile tek çocuklu bir aile bir haftalık tatil yapar. Ama ben çok sevdim bu tempoyu. Onlar uyuduğunda her şey çok sessiz ve sıkıcı görünüyor gözüme.

12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir? İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?

Biz ikiz arabası almadık daha doğrusu  akıl edemedik. Dışarı çıktığımızda ben ,baby carrier ile eşim de sling ile taşıyordu. Bir taraftan da oğlumuzla ilgileniyorduk. Ta ki geçen hafta araba almayı akıl ettik. (İkizler 21 aylık)  2 ayrı baston puset aldık. Pusetleri ayrı aldık öünkü belki ayrı ayrı dışarı çıkarabiliriz diye ama birleştirme aparatı var  şu an birlikte kullanıyoruz.
Marka için özel bir tercihimiz olmadı. İlk girdiğimiz mağazadaki Kraft marka bebek arabasını aldık.

13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

Millet olarak neden bilmem acımayı çok seviyoruz. İkizler 3 haftalıktı sanırım bir yakınımız bana, 3 çocuklu bir anne için fazla iyi görünüyorsun demişti. Kafasındaki 3 çocuklu anne profilini sorduğumda mor gözaltları ve yorgun bir anne demişti. Parka gittiğimizde mutlaka soran birileri oluyor üçü de mi senin diye. Benim adıma hayıflanıyorlar. Ama ben çok umursamıyorum açıkçası tepkileri. Kolay değil elbette ama ben halimden memnunum.

14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?

Hiçbir zaman kuramayacağım bir cümle. Benim sloganım; "tek çocuk zor çocuk". Kendi annelik ve tek çocuk tecrübem böyle. Mahir çok zor bir çocuktu. Hiç bitmeyecek sandığım gaz sancıları, kolik, reflü...
O yüzden benim fikrim; tek çocuk zor çocuk. Üç çocuklu olmak ise tarifi olmayan bir serüven. 


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Defne ve Derin by GeCe