Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Mart 2014

Kızlarım'a ...

İki evlat ,her ikisi de benim bedenimden can bulmuş ,ruhumun ayrılmaz parçaları adeta…
Bugüne kadar hiç onlar için yazmadım ,defalarca karaladım ama sildim çünkü kelimeler kifayetsiz kaldı hatta gözlerim doldu vazgeçtim!
26 ayın ardından ilk kez Defne ve Derin'e yazıyorum.



Ben...
İki bebek...
Bedenim içinde iki minik misafirdiniz siz ...
Ve bir bedende biri kaygılı, ikisi hiçbirşeyden habersiz üç ayrı yürektik biz ... 
Kafamda onlarca soru işaretleriyle hiç bilmediğim bir hikayenin ,başkahramanı oluverdim ben sayenizde !
Elbette hem şaşkın , hem de endişeliydim!
Uzunca bir zaman ,en ince ayrıntılarıyla hazırlandım ben sizinle o  büyülü buluşmaya.
O zamana kadar sade ve sadece Duygu iken,
Bir aralık sabahı ,adeta düğün gibi bir buluşmayla sayenizde "anne" oldum ben!
Ben mutluluktan katıla katıla ağlarken  ilk kez dokunduk birbirimize...
Bedenimden ayrılıp yanaklarıma değdiğinde teniniz,işte o an  siz sustunuz  ben daha çok ağladım!
İşte "o an " içimde büyüttüğüm mucizenin ta kendisi oluverdim ben!
Taçlandım ,yenilendim,zenginleştim,yeniden doğdum....
Evet!
Ben sayenizde başka bir  "ben" oldum!


Daha doğurmadan endişelendiğim,doğduğunuzda pamuklara sarıp sarmamak istediğim, kimselere elletmediğim hatta kendimden  bile sakındığım sevmeye,öpmeye korktuğum sadece koklamakla yetindiğim emanetlerim oldunuz bu hayatta !

İkinizi kucakladığımda hissettiklerim tarifsiz,ne şanslıyımki aynı anda iki evlat sahibi oldum.

Annelik demek koşulsuz, şartsız fedakarlık demek ,karşılık beklemeden hep vermek demek ya hani işte iki evlat annesi olunca daha çok verebilmek için adeta farklı bir zenginlik ekleniyor insanın ruhuna ben bunu sizleri kucakladığımda o ilk anda hissettim...

O zenginlikle iki yıl içinde ben de büyüdüm sizlerle yeniden ,çoğaldım ,olgunlaştım,sabretmeyi,hep daha çok sabretmeyi öğrendim!
Siz konuştukça susmayı,siz yürüdükçe geride durmayı öğrendim!
Henüz minicik boylarınızla bile ,arkamda adım adım yürüdüğünüzde  hep kendimi daha  güçlü hissettim!
Ağlamalarınızla ve kahkahalarınızla  hayatıma bambaşka renkler kattınız ,iyi ki geldiniz bana .
Bir minik tebessümün ,gülen gözlerinizin ,ağzınızdan çıkan bir  kelimenin ya da attığınız ufacık bir adımın yenibaştan defalarca ve defalarca şükretme sebebim olduğunu farkettim ben sizinle .

Evlat yetiştirmek, yenibaştan doğmak hayatı yenibaştan öğrenmek demekmiş!Sayenizde bir kuş  görünce kahkahalarla gülmenin güzelliğini keşfettim!

Sizinle değişen hayatım beni  zaman zaman yorsa da  zannetmeyinki  bundan şikayetçiyim.
Asla!
Bütün çabam kendi ayaklarınız üzerinde durabileceğiniz,kendinizi mutlu hissettiğiniz şekilde yaşayacağınız bir hayata sahip olmayı öğretmek  ama seçim sizin!
Bugün istediğiniz yemeyi seçme özgürlüğünüz ,istediğiniz kıyafeti giyme özgürlüğünüz olduğu gibi hayatta ne olmak isterseniz yine seçim sizin yeterki doğru ve dürüst olun!

Adaletin sadece bu hayatta değil ebedi hayatta da var olduğunu unutmadan ölçüp tartın!

Dünyaya gelirken paylaştığınız anne karnı gibi ,hep paylaşın hayatı .
Sevdiklerinizle de paylaştıkça çoğaldığını hiç aklınızdan çıkarmayın!

En zor ve en güzel günlerinizde hep yanyana olun, birbirinize yaslanın omuz omuza ,sırt sırta verin birbirinizin kıymetini bilin ama sizi kimsenin üzmesine asla izin vermeyin hayat çok kısa...

Biz anne ve baba olarak ölene kadar  size elimizden gelen  her türlü imkanı sunmak için hazırız ,siz yeterki mutlu olun diye ama hayat bu belli olmaz,ya siz büyürken yanınızda olamazsak diye düşünüp bazen kederlere dalıyorum.


Kızlarım ,en büyük zenginliğim ,en kıymetli emanetlerim ...
Size olan sevgimi ,yüreğimin  odalarında "en adaletli" şekilde besleyip, yine sizinle büyütüyorum  o sevgiyi!
Büyüdüğünüzde daha iyi anlayacağınız koca bir yürekle seviyorum sizi,merak etmeyin her ikinize de yetecek kadar sevgim var !
Ne bir bakış fazla ,ne bir öpücük az!
Hem unutmayın annenizin yüreğinde gizli vicdan terazisi, asla şaşmaz!

Zaman içinde ,sizler büyüdükçe tercihlerinizle ya da fiziki görüntünüzle  isimlerinizin önüne eklenen sıfatlar her  ne olursa olsun,sizler  benim birbirinden ayırmamın mümkün olmadığı ruhumu tamamlayan,hayatımı yaşanır kılan en nadide parçalarımsınız!Bunu asla unutmayın!


İyiki geldiniz ,bizi kocaman dört kişilik bir aile yaptınız!


3 yorum:

  1. Ne güzel dile getirmişsin duygularını tüylerim diken diken oldu okurken, Allah hiç ayırmasın sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :)
      dilim döndükçe ,aklıma geldikçe karaladım birşeyler

      Sil
  2. Duygu ablam yüreğine sağlık, gözlerim doldu. Esasında kendimi hem senin yerine, hem onların yerine koydum ondandır.. ikişer ikişer aktı gözyaşları... Annemi gördüm sende, onun sevgisini hassasiyetini mutluluğunu enginliğini... Allah ikinize de uzun ömürler versin ki evlatlarınızın kokusuna, sesine, mutluluğuna hep şahit olun

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe