Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Nisan 2014

Daralıyorum...

Derin'in saç derisinde çıkan egzamanın strese bağlı olduğunu yazmıştım daha önce hakikaten üstüne öyle tepkiler eklendi ki artık tamamen psikolojik olduğuna eminiz!
Dün doktor kontrolümüz vardı neyseki  iyileşmiş ama kısa bir süre daha ilaç kullanmaya devam edeceğiz,kabuklarla birlikte dökülen saçları da hızla yenilenirmiş!
Ancak bu süre içinde nasıl bir kötü psikoloji içindeyse kekelemeye ve olur olmaz herşeye ağlamak ,yerlerde tepinmek gibi (daha önce hiç yapmadığı şeyler bunlar )  başka başka tepkiler de vermeye başladı ...
Tüm bunların üstüne yetmezmiş gibi bir de  lanet iki yaş krizleri eklendi ...Belki de herşey üst üste geldi ve patladı,bilemiyorum...
Hemen çocuk ve ergen psikiyatri uzmanından destek alarak bu son 15günde durumu toparladık ama halen kafamda deli sorular var !
Peki 27aylık ,gözümüzden sakındığımız üstüne titrediğimiz kızımızı bu kadar mutsuz eden neydi ?Onun mutsuzluğu hepimizin mutsuz etmeye yettiğinden  15mart'tan beri karı-koca hatta annem-babam hepimiz buna kafa yoruyoruz!

Psikiyatri uzmanı bu tarz cilt lezyonları görülecek kadar stres yaşayan çocukların genellikle ölüm gibi sonsuz ayrılıklarda ya da şiddete maruz kaldıklarında böyle tepkiler verebileceğini söyledi ancak bizde böyle bir durum sözkonusu olmadı.
Ama bizim aklımıza gelen ilk şey olan babasına olan düşkünlüğü, mart ayı boyunca iş nedeniyle  toplasak neredeyse eşimin sadece bir hafta evde olması ve hatta Derin'in bu süre içinde görüntülü konuşmayı reddettiğini de söyleyince doktor adeta "bingo!" der gibi ayrılık kaygısı dedi ...


Biz ne,nasıl yani derken doktor ,Derin ve Defne'ye pastel boyalarla birer beyaz kağıt verdi "hadi boyayın bakalım"dedi.



Onlar boya yaparken ( ben bunu bize rahat açıklama yapabilsin diye zannetmiştim ama değilmiş) Derin'in babası tarafından terkedildiğini düşündüğünü ve bu sebeple ciddi bir üzüntü yaşadığını söyledi.
Aslına bakarsanız cilt lezyonları daha önceden de vardı ama bu şiddette değildi ben cildiyeciden strese bağlı olduğunu ilk duyduğumda bunun sebebini , ikiz olmalarından kaynaklandığını düşünmüştüm lakin ne hastalıklar ne aksilikler şu son üç dört aydır peşimizi bırakmadı onlardan etkilenmesi normal demiştim kendi kendime.

Benim son dönemde çektiğim videoları izledi,konuşmasının akışkan ve doğru yerde doğru kelimeler kullandığını söyledi.Sonra da yaptıkları resimleri alıp  Defne'nin kendi yaşına göre boya yaptığını ama Derin'in minik yuvarlaklar yanına kısa ve simetrik çizgiler çekmesini hissetiklerinin de yoğunluğuna bağladı.

Babaya bu şekilde bağlanma halinin genellikle  daha ileri yaşlarda görüldüğünü ama Derin'in de zaten 3,5-4yaşındaki kız çocuğunun hislerini yaşadığını söyledi.

Geceleri yalnız yatmak istemezse yanımıza almamızı ,babası seyahatte olduğu süre içinde mutlaka her sabah uyandığında ve her akşam yatmadan önce telefonla konuşmasını tavsiye etti.
Telefonla konuşmayı reddettiğini hatırlatınca da hoparlörü açın konuşmasa da sesini duysun hayatta olduğunu ve geri döneceğini bilsin dedi.Elbette babası işini gücünü bıraksın demiyoruz ama başka çocukların da babalarının bazı geceler işi sebebiyle eve gelmediğini  sürekli anlatın tavsiyesinde bulundu.
Dikkatini dağıtmak ve onu daha mutlu etmek için sürekli yeni oyuncaklar almamamız gerektiğini ,önemli olanın eski oyuncaklarıyla eskisi gibi oynaması olduğunu vurguladı.

Cuma günkü kontrolümüzde herşeyin çok daha iyiye gittiğini duymak elbette bize moral oldu ancak birşey isterken ağlayarak konuşmalar ya da istediği yapılmadığında kendini yerden yere attığını söylediğimde bunun 2yaş dönemindeki her 10çocuktan belki de 8inde görüldüğünü çok normal olduğunu söyledi.

Hatta kapıdan çıkarken eşime ve bana dönüp çocuğunuzun herhangi bir ruhsal bozukluğu yok ama sizin kaygı düzeyiniz bu olayda o kadar yüksek ki Derin'e siz ağır bir travma geçiriyor gibi davrandığınız için sizi ağlayarak suistimal ediyor,siz normal davranın anında düzeldiğini göreceksiniz dedi.

Burarada iştahında falan herhangi bir bozulma yok sadece geceleri yalnız uyumak istemiyor!Salı ve perşembe haftanın iki günü oyun grubuna devam ediyorlar orada da herhangi bir sıkıntı yok!Haftaiçi diğer günlerin sabahlarında mutlaka annem ve babamla parka gidiyorlar..
Elbette biz tüm bu tavsiyelere dikkat ederken öte yandan aynı yaşta bir kızımız daha olduğunu unutmadan,hassas dengeyi bozmadan yaşamamız gerekiyor...
Özellikle ben bunları düşünürken son haftalarda etraftan gelen çocuk ölümleri de ayrıca beynimi bulandırıyor...Bazen çok daralıyorum ....
Ben her gece başımı yastığa koyduğumda kendi kendime neden ,nasıl ,niye gibi soruları ardı ardına sıralasam da giden gitti,kalanlara sabırlar ....
Dermanı olmayan dert ,çaresi bulunmayan hastalık vermesin Allah derler ya hani , bizim yaşadıklarımız sadece bize çok büyük sıkıntı gibi geldi ama aslında çok basit kısa zamanda unutacağımız  birşey belki de ...



5 yorum:

  1. Duygu cum insanın neresi acırsa kalbi orda atar derler. parmağın azıcık kesilse de can kırılsa da can. Evlatlar söz konusu olunca derdin büyüğü küçüğü olmuyor. Elbette dermansız dert değil çok şükür. Allah anne babaları evlatlarından ayırmasın o acıyla karşılaştırmıyorum tabiki.

    Eminim ilerde eksik birşeyler yapmamış olmak için çırpınıyorsun. ve gördüğüm kadarıyla harika bir annesin.

    Ama öyle zamanlar gelecek daha da büyüyüp müdahele edemeyeceğimiz şekilde üzülecekler. Bende bazen oğlumun suratı biraz gülmedi mi acayip üzerine düşüyorum. sanki o da diğer ikiz kardeşi gibi çok gülmeli. Bir dönem inanılmaz kafaya takıyordum. sonra bir gün bir yazı okudum ve olduğu gibi bıraktım. Çünkü surat astımı çok üzerine düştüğümü anladı ve daha çok ilgileneyim diye göz temasını kesmeye başladı kafayı çeviriyor falan. Düşünsene durumumu.
    Belki de stresi senden tamamen bağımsız, biz herşeyi bizimle bağıntılı zanneden bir toplumuz. Merkeze alıyoruz kendimizi çok suçluyoruz. tamamen karekterinin oluşması olabilir. içindeki devinin bitince strste bitecek iki yaş krizide bu. yeni bir derin çıkacak o zaman . Bırak özgürce kozasını delsin.

    Bazen zamana bırakmak lazım. Biz bile yetişkinken herşey iyiyken bile gergin dönemler yaşamıyor muyuz?. Tabi bunu ne kadar ilgili bir anne olduğunu bilerek söylüyorum. akışına bırak ve gözlemle, onlar çook akıllılar.
    Ve kendi hassasiyetlerini de küçümseme onlar çok değerli.

    Bu arada hep derler iyi durumda olan hep ihmal edilir. Onu da kaçırmamak lazım.

    YanıtlaSil
  2. Umarım en kısa zamanda toparlar yavrucak
    Çocuklar iç dünyasında neler neler yaşıyor...
    Bizim de taşınma döneminde badem hep siyah boyamalar yapıyordu, bıraktım işleri, onunla vakit geçirdim, ortamını değiştirdim o da normale döndü

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun :( Geçen postuda okumuştum bundan da çok etilendim.Çünü benim kızımın adıda Derin ve 1 hafta sonra babamızdan ayrılacağız.Mecburen...uzunca bir süre olmayacak ..içimde hep bir korku var onu psikolojik olarak etkilemekten korkuyorum..ama yazdıklarınızı bende uygulayacağım...Derin in iyiye gitmesine çok sevindim bir an önce hafızalardan silinir umarım eski hayatınıza dönersiniz...Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  4. Çouklar sandığımızdan da hassa ve akıllılar, bence bu bir süreç ve herşey yoluna girecek. Benim de küçükken strese ve üzüntüye bağlı saç diplerimde kabuklanmalar tarzında birşey geçirmiştim. Ve o dönem doktorum bu çocuk neye üzülüyor ki böyle tarzında bir yorum yapmıştı aileme. Oysa ki bende bunu cevabı vardı, o dönem bana ve abime bakmaya gelen ablaya çok üzülüyorudum kendi içimde, ailesinden uzak, yapayalnız gibi hissediyordum ve onun haline üzülüyordum aslında. Sonra bunu üzerine ailem, onun da ailesi var yalnız değil sadece burada çallşıyor vs tarzında açıklamalar yapmıştı, ve düzelmişti bu durum. Tekrar geçmiş olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle çok geçmiş olsun.. bizim babişko da çok geziyor maalesef, Zeyno daha küçük ama Defne kendini ifade edebilecek yaşta ve sizinki kadar olmasa da o da, çok etkileniyordu. Ama artık alıştı. Ömer de son iki aydır eve çok az uğruyordu. Defne artık babasının işinin böyle olduğunu ve gezmeye değil iş için gittiğini anladı. Ömer seyahatlerden gelirken ufak tefek hediyeler alıyor. Eskiden beni de götür derdi. Şimdi bana ... getir demeye başladı. Mesela gece geç saatte evde olacaksa, babam gelince yanıma yatsın diyor. Sizde yatağa alma değil ama, sen yatağında uyu ama geçte olsa baban geldiğinde senin yanına yatacak. falan deseniz. Benzer durumlardayız ama zaten gerekli desteği almışsınız umarım kısa sürede düzene girer Bak ben 3 gün gittim beni soran yok :)) Babası gitse kırk kere sorardı ne zaman gelecek diye. Baba&kız aşkı böyle oluyor işte.. Allah kavuşmalı ayrılıklar versin gerisi hallolur çokta dert etme lütfen ... Sevgiler

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe