Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Nisan 2014

İkiz Anneleri Anlatıyor 30- İpek Uğur Tuna

İKİZ HİKAYELERİ 'nde bugün 30.anne olarak instagram 'dan "MotherofTwins" adıyla tanıdığınız Batu ve Kaya'nın annesi sevgili İpek paylaşıyor hikayesini...




1.) İkiz bebek beklediğini ilk öğrendiğinde neler hissettin?Ailenle ve sevdiklerinle bu haberi nasıl paylaştın?

Tüp bebekle hamileliğim ikinci denemede gerçekleşti.İkinci transfer sonrası , değerlerim çok yüksek çıkınca bir arkadaşım kesin  " ikiz bebek" geliyor dediğinde benim de ilk kez aklıma ikiz olma ihtimali düştü!
Doktora ilk kalp atışlarını duymaya iki annem, eşim ve ben gittik. Doktor 2 kese var dediğinde ve kalp atışlarını dinlettiğinde hepimiz mutluluktan ağladık :)
Çok zorlu bir dönemden geçip Tuna'lara kavuşmam da uzun sürdüğü için inanılmaz mutluydum bu haber üzerine.

2)İkiz gebeliği hem psikolojik hem de fiziksel açıdan oldukça zor,senin gebelik dönemin nasıl geçti?Herhangi bir sorun yaşadın mı?

Altıncı aya kadar çalıştım ama o aydan itibaren hep yattım.Çünkü  tansiyonum çok sık düşüyordu ve birkaç kez de bayılınca, bebeklerime zarar gelmesinden korkarak istirahat etmeyi tercih ettim.Son günlerde iki adım atınca nefes nefese kalıyordum, doktorum 36.haftaya geldiğimizde 1 hafta daha beklemek istiyordu ancak  hamilelik zehirlenmesi (preeklampsi) nedeniyle daha fazla bekleyemedim.
Hamilelik dönemim bu satırlara sığmayacak kadar zorlu geçti özellikle ödem sebebiyle vücudum tamamen şişmişti.





3)Kaçıncı haftada, ne şekilde dünyaya geldiler?Planlı mı yoksa sürpriz bir doğum mu oldu? Bebeklerin doğum kilolarını ve isimlerine ne şekilde karar verdiğini de paylaşmak ister misin?


36. haftada doğurdum, sürpriz değildi. Batu:2.700 Kaya:3.200 doğdu.
İsim konusu gündeme geldiğinde hiç erkek ismi sevmediğimi fark ettim ve iki oğlum olacaktı ama  isimleri ne olacaktı?
Eşim her gün eve yeni isimle geliyordu. Erkek isimlerinde pek nadi olmasına rağmen adlarının son harfinin sesli olmasını istiyorduk ancak zorlu bir süreç olmasına rağmen Batu ve Kaya isimlerinde karar kıldık.



4)Doğum sonrası "lohusalık dönemi" nasıl geçti ?Gebelikte aldığın kiloları verebildin mi?

Açıkça söylemek gerekirse lohusalık dönemi nedir onu bile bilmiyorum.Doğum sonrasında hızlıca 2 bebekli yaşama dahil oldum.
Özellikle hamileliğimin altıncı ayından itibaren  sürekli yattığım için bütün vücudum ödemliydi. Doğumdan birkaç gün sonra şişlikler yavaş yavaş yokoldu ancak sanki  bütün kaslarım da yok olmuş gibiydim ve eskisinden bile zayıftım, hatta kontrole gittiğimde doktorum da tanımakta güçlük çekti.



5)Bebeklerin beslenme protokolü nasıldı?Anne sütü ,devam sütü takviyesi ???
Süt pompası kullandıysan hangi marka ve modeli tercih ettin?

İkisine birden sütüm yetmediğinden devam sütü de veriyordum.Batu 3 ay, Kaya ise 5 ay anne sütü aldılar.
Tabiki  ben o aradaki hak geçmesin diye  2 ayı Batu'ya süt sağarak  geçirdim :)
Süt pompası Lansinoh kullandım  ve gayet memnundum.



6)Bebeklerin ne kadar süre senin odanda yattılar?Kendi odalarına ne zmn geçtiler?
ikisi aynı odada mı ayrı odada mı yatıyorlar?

Bizim odamızda 3 ay park yatakta yanyana yattılar daha sonra kendi odalarına yataklarına geçirdim. İkisi şimdilk aynı odada yatıyorlar.



7)Sana göre "İkiz annesi" olmanın ,en özel ve en zor yanları nelerdir? İkizannesi olduğun için kendini farklı hissettiren hadiseler yaşadın mı?

En zor yanını atlattım bence çok şükür!Bebeklerin konuşamadığı kendini anlatamadığı o ilk dönemler zordu .
En özel yanı; her şeyi çift görmek ve aynı anda iki meleğe sahip olmak kadar özel başka bir şey olamaz bence. Onların kreşe başlama zamanında kendimi farklı ve şanslı hissettim çünkü tek çocuklara göre ikiz olmalarının avantajıyla çok kolay adapte oldular.


8)İkiz annesini en zorlayan mevzuda yani iki evladına da her anlamda eşit davranabilmek için kendince izlediğin bir yöntem var mı?Vicdan terazisi denen his sence gerçek mi?

Kesinlikle eşit olduğumu düşünüyorum!
Dengeyi bulmak çok zor ama yine de ben elimden geleni yapıyorum.Hele bi gözümden kaçsın cezayı keserler zaten :)


9)Ailende bebeklerin bakımına yardımcı olan kimse varmı ? Yardımcı çalıştırma konusunda ne düşünüyorsun?

3 aya kadar annelerimiz (kayınvalidem ve annem)bizimle kaldılar ,haklarını ödeyemem!Annelerim iyiki varlar.
Sonrasındaki dönemde annem annem canım annemle beraber bebekleri 2 yaşına getirdik sonra ben işe onlar da  kreşe :)
Yardımcıya teslim edecek kadar cesur olup erken işe başlayamadım :(


10)İkizlerden sonra,sen özel yaşamına nasıl devam ediyorsun?
işhayatından tamamen çıktın mı? Çalışıyor musun? Sosyal yaşamın neresindesin?
Yoksa senin için halen duş almak ve kahve içmek büyük bir lüks mü?

Şu an çalışıyorum, ikizler kreşe başladı 6 ay oldu. Evde benle oynamak istememeleri,ikisinin beraber oynamaya başlamaları beni de artık sosyal hayatıma geri döndürdü. İyiki varlar.



11)İkizlerle yaşama tam olarak alıştın mı? Gürültülü bir sabaha uyanmaya,kalabalık bir masaya oturmaya ve birden fazla çantayla dışarı çıkmaya hatta araba yolculuğuna ,tatile ,her türlü seyahate adapte olabildin mi?

Onlar doğar doğmaz ben gerçek dünyadaydım.Bebekliklerinden beri akşam saat 20.00'de yatıyorlar sabah  06.30'da ayaktalar! 2,5 senedir erken yatıp erken kalkıyorum o kadar alıştımki direk adapte oldum diyebilirim.



12)İkizler için bebek arabası marka ve modeli tercihin nedir?İkiz arabası mı iki ayrı puset mi?

2 ayrı puset kesinlikle!


13)İkiz sahibi olduğunu duyanların genellikle biraz şaşkın biraz da acıyan ifadeleri için ne düşünüyorsun?

Kesinlikle onlardan 1-0 öndeyim. :)

14) "Tek çocuk hiç çocuk" cümlesi senin için ne ifade ediyor?Tekrar çocuk sahibi olmayı düşünür müsün?
Tek çocuk hiç çocuk evet çok doğru!Ben  1çocuk daha düşünebilirim :)


15)İkiz bekleyen annelere tavsiyelerin neler ?
Kesinlikle çok şanslısınız!
İşin sırrı rahat olabilmekte.


2 yorum:

  1. Merhabalar, sitenizi severek takip ediyorum. Fakat her ikiz annesine aynı soruları yöneltmeniz röportajlardan soğutuyor. Yani sorular hep belli. Zamanınız olmadığı için karşılıklı röportaj yapamıyorsunuzdur ama sorularında olması sıkıcı bir hava yaratıyorum. Umarım sizi kırmamışımdır, sadece belirtmek istedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ,aksine hakaret içermeyen her türlü eleştiri benim için çok çok önemli ancak bu sorular ışığında ikizler için göğüs pompası ,bebek arabası,oda düzeni vs gibi bazı detayları vurgulamak istemiştim.
      çok yakın zamanda hikayeler sadece annelerin içinden geldiği şekilde kendi anlatımına dönüşecek :)
      sevgiler

      Sil

Special design for Defne ve Derin by GeCe