Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Nisan 2014

Mini Söyleşi 2 - Kendin Yap denince "Laçin Tenel"

Laçin Tenel'i duymayanınız ,bilmeyeniniz yoktur muhtemelen !  "Kendin yap" konusundaki becerisi ve zevki hakikaten inanılmaz !Kıyafet,çanta,ayakkabı ,kazak,şapka ,ev aksesuarı....hatta kumaşla duvar kaplamaktan tutun da ,çanta yapımına kadar aklınıza gelebilecek her ürün için sihirli öneriler var blogunda! 

Kendisini  daha yakından tanımak için ben merak ettiklerimi sordum ,O da samimiyetle cevapladı!






1. Laçin Tenel kimdir?

82 doğumlu, anne-mimar ve blogger ım. Hobiler olmadan hayatın çok boş geçeceğine inananlardanım.


2.Laçin Tenel denince benim gibi pek çok kişinin aklına ilk gelen “DIY” konusundaki maharetin!Peki sen bu konuda herhangi bir eğitim aldın mı?

Herhangi bir eğitim almadım ama annemin ben küçükken dikiş dikmesinin bu konularda bir temel olduğunu düşünüyorum. Her özel günde annem tarafından dikilmiş bir kıyafeti giyerdim.




3.Hem mimarlık hem de annelik arasında nasıl vakit bulup bu kadar zahmetli ama bir o kadar da zevkli kıyafetler dikebiliyorsun?

Zamanı çoğunlukla iyi kullandığımı düşünüyorum. Televizyon seyretmemeye çalışıyorum, erken kalkıyorum. İnsan isteyince her şeyi yapabilecek kapasiteye sahip bence.

4.Herhangi bir kıyafet için genellikle günün modasından mı etkileniyorsun yoksa çok eski tarihli bir dergide sana ilham kaynağı olabilir mi?

Evde 60'lı ve 70'li yıllardan dergilerim var. Arada mutlaka bakıyorum. Zaten günün modasını incelediğinizde eski formların adapte edilmiş halleri olduğunu görüyorsunuz. O yüzden ikisi de benim için ilham kaynağı olabilir.


5.İnsan biçki dikiş konusunda bu kadar yetenekli olunca hazır giyim ürünlerini beğenmesi zordur diye düşünüyorum! Alışveriş yaparken ,ben kesinlikle bunun daha iyisini yaparım dediğin zamanlar oluyor mu?

Kesinlikle! En büyük sorunum bu, kendim dikebileceğim veya kumaşını beğenmediğim bir kıyafeti almam. O yüzden alışverişim genelde ayakkabı üzerine oluyor.

6.Kızının dikişle arası nasıl?Bez bebek ,ya da bebeklerine kıyafetler gibi ufak tefek de olsa birlikte birşeyler dikiyor musunuz?

Henüz çok ilgili değil :) Ama ona diktiğim elbiseleri seviyor, renk öneriyor.






7.Sadece kıyafet değil aynı zamanda kolye,çanta ,ev dekorasyonu gibi pekçok konuda yaratıcılığını kullanıyorsun!Bu tarz özel ürünleri tasarlayıp satmayı hiç düşündün mü?

Uzun zaman önce-3 yıl kadar- internet üzerinden tasarladıklarımı sattım. Kıyafetleri kendim dikmeye yetişemediğimden terzime diktiriyordum. Ama artık yapmıyorum.


8.Bugüne kadar sence en iddialı ,en şahane dediğin tasarımın ne oldu?

Kardeşimin nişanı için diktiğim gri üzerine dantel aplikeli elbisemdi. En çok uğraştığım ama en sevdiğimdi.




9.Takipçilerin arasında senden esinlenen fikir alan çok peki hiç bana da diker misin diyen oldu mu?

Biraz önce de bahsettiğim gibi özel tasarım da yaptım, kendi modellerimi de sattım ama internet üzerinden bu tarz satışlar zor. Herkese de iyi niyetli davranınca benim iş yürümez oldu :)





10.Eskiden çok popüler olmasına rağmen, günümüzde unutulan evde dikiş konusunda workshop lar yapmayı düşünür müsün?

Şu an vaktim olmadığı için düşünmüyorum ama ileride olabilir çünkü ben bildiklerimi aktarmayı çok seviyorum. Videolarımdan yararlandığını yazan mailler de bu yüzden çok sevindiriyor beni.

Teşekkürler..

1 yorum:

  1. Benim de severek takip ettiğim bir blog Laçin' in blogu ....
    mutlu günleerrr

    YanıtlaSil

Special design for Defne ve Derin by GeCe